חדשות בארץ

דיווח: נתניהו הציג לגנץ ואשכנזי את מפות הריבונות

בפגישה נוספת עם בכירי כחול לבן, הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו מספר אופציות להחלת הריבונות. בחדשות 13 דווח, כי היקף השטח במפות השונות נע בין 30 אחוזים משטח יהודה ושומרון לאחוזים בודדים

נתניהו וגנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו וגנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש (רביעי) עם שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, ודן עמם בסוגיית החלת הריבונות על יהודה ושומרון. ברק רביד דיווח בחדשות 13, כי נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין, שהשתתף אף הוא בפגישה, הציגו לבכירי כחול לבן ארבעה תרחישים אפשריים לסיפוח.

על פי הדיווח, המסתמך על פקיד בכיר שעודכן בפרטי הפגישה, אחוזי הסיפוח במפות נעים בין 30 אחוזים משטח יהודה ושומרון – בהתאם למתווה אותו מאפשרת תוכנית השלום האמריקנית – לבין אחוזים בודדים. גנץ ואשכנזי הביעו בדיון את התנגדותם לסיפוח של שטחים בהם מתגוררים פלסטינים מבלי שיקבלו זכויות שוות.

עוד צוין בידיעה, כי בכחול לבן מעוניינים שהחלת הריבונות לא תהיה צעד חד-צדדי, אלא תלווה במהלך מדיני נרחב שיכלול תמורות גם לפלסטינים.

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, שהשתתף בפגישות קודמות של נתניהו וגנץ בנושא הריבונות, לא נטל חלק בדיון אתמול. אנה רייבה ברסקי דיווחה הבוקר ב"מעריב", כי בממשל האמריקני החליטו להפסיק לעת עתה את השיחות עד שהליכוד וכחול לבן יסגרו את הפערים הגדולים ביניהם בסוגיית הריבונות, יגיעו להסכמות ויציגו את עמדתם המשותפת.

מנגד, מתי טוכפלד דיווח הבוקר ב"ישראל היום" כי בפגישתו האחרונה עם פרידמן, הציג נתניהו בפניו מספר אופציות למפות ריבונות, השונות מהמפה הקונספטואלית שצורפה במקור לתוכנית טראמפ. על פי דיווח זה, אם ראש הממשלה יקבל את ההסכמה האמריקנית לאחת המפות – הוא יחל בהליך החלת הריבונות גם ללא הסכמה של כחול לבן, ויעביר את ההחלטה בממשלה. גם אם שרי כחול לבן יתנגדו, בממשלה יש רוב להחלת הריבונות, הנשען על קולו של השר יועז הנדל.

אתמול פורסם ב"ישראל היום", כי בשל הקשיים בהם נתקל ראש הממשלה בנימין נתניהו בקידום מהלך הריבונות ביהודה ושומרון, הוא בוחן את האפשרות לבצעו בשני שלבים. על פי הידיעה של אריאל כהנא, בשלב הראשון תוחל הריבונות על יישובים הנמצאים בעומק השטח ומחוץ לגושי ההתיישבות הגדולים. פעימה זו תכלול 10 אחוזים משטחי יהודה ושומרון. לאחר מכן יקרא נתניהו ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לשוב לשולחן המשא ומתן. במידה והפלסטינים יסרבו – ישראל תחיל את ריבונותה על 20 אחוזים נוספים, בהתאם למתווה אותו מאפשרת תוכנית השלום של הממשל האמריקני. ההצעה נמצאת בדיון ראשוני בלבד וטרם שורטטו המפות הנגזרות ממנה. בישראל מחכים לשמוע את עמדת הממשל ביחס להצעה.

תגיות:בני גנץריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה