חדשות בריאות

288 נדבקים חדשים; קבינט הקורונה אישר את פתיחת הרכבות מיום שני

מספר הנשאים הפעילים עומד על 3,993, בהם 136 מאושפזים בבית חולים, 36 במצב קשה ו-29 מונשמים. קבינט הקורונה כי פעילות הרכבת תחודש בשבוע הבא בהתאם למגבלות והנחיות שיפורטו לציבור על ידי משרד התחבורה ורכבת ישראל

בדיקות קורונה בצפת (צילום: דוד כהן, פלאש 90)בדיקות קורונה בצפת (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (רביעי) כי ביממה האחרונה אובחנו 288 חולי קורונה חדשים – העלייה המשמעותית ביותר בחודשיים האחרונים. מספר הנשאים הפעילים עומד על 3,993, בהם 136 מאושפזים בבית חולים, 36 במצב קשה ו-29 מונשמים. מניין הקורבנות מוסיף להיות יציב, לאחר שמאמש נוסף מת אחד וכעת עומד המספר על 303. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי מתוך 15,970 הבדיקות שנעשו אתמול, רק 1.62% אובחנו כחיוביים לנגיף.

מפילוח נתוני התחלואה העדכניים עולה כי תל אביב ממשיכה להוביל בראש רשימת הערים עם נתוני התחלואה הגבוהים בישראל. שלשום היו בעיר 424 חולי קורונה, בהם 39% תושבי יפו. לשם השוואה, ב-4 ביוני היו ביפו 12 חולים, ומספרם זינק ל-166 תוך פחות משבועיים – קרוב לפי 14.

הערב קבע קבינט הקורונה כי פעילות הרכבת תחודש בשבוע הבא בהתאם למגבלות והנחיות שיפורטו לציבור על ידי משרד התחבורה ורכבת ישראל. על פי הפרסומים, תנועת הרכבות תחודש במתכונת של עד 75% תפוסה, קניית כרטיסים מראש ואיסור על אכילה ושתייה. הנוסעים יידרשו לעטות מסכות לאורך כל הנסיעה, לרבות בעת דיבור בטלפון.

מוקדם יותר הערב הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל חתמה עם חברת הביוטכנולוגיה "מודרנה" על הסדר שיאפשר למדינה לרכוש ממנה חיסונים. החברה הייתה מהראשונות שהכריזו על סיום פיתוח החיסון בתמיכת המכון האמריקני לזיהומים, לאחר ש-45 מתנדבים אמריקנים כבר קיבלו את החיסון, שעבר בהצלחה את השלב הראשון של הניסויים הקליניים שבו נבדקה בטיחותו. לדברי ראש הממשלה, בחברה טוענים כי ישלימו את הפיתוח באמצע השנה הבאה, אולם "אין לנו ביטחון בכך.. אנחנו מעוניינים לקבל את החיסונים הללו במהירות אם יפותחו ולכשיפותחו. זה שם אותנו במקום מאוד טוב בעולם".

בהמשך דבריו הציג נתניהו דוח של המגזין הכלכלי "אקונומיסט" שמדרג את מדינות העולם בדרך שבה הן טיפלו בבעיית הנגיף. לטענתו, "אנחנו מדורגים בין 8 המדינות המוצלחות. קיבלנו ציון טוב מאוד. ועם זאת אני אומר - זה משקף את העבר, לא משקף את העתיד - העתיד מתחיל כרגע". הוא ציין כי בשבועות האחרונים נרשמה עלייה משמעותית בתחלואה, אך הדגיש כי בכוונת קבינט הקורונה להמשיך במגמה לפתיחת המשק.

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה