חדשות בריאות

קבינט הקורונה מתכנס: שכונות בריכוזים ערביים יוכרזו כאזורים מוגבלים

קבינט הקורונה צפוי להכריז על שורת הקלות נוספות על המשק, שחלקן נדחו בשל העלייה בתחלואה, לאחר שרוב השרים הביעו בהן תמיכה. בין ההקלות החדשות, חידוש תנועת הרכבות החל מיום שני והחזרת עולם התרבות והמופעים וכן פתיחת השמיים. מי שמתנגדים למהלך הם נציגי משרד הבריאות, שמצביעים על העלייה המשמעותית בהתפשטות המגפה ברחבי הארץ, ודורשים לצמצם או להאט את קצב הסרת המגבלות על הציבור

צפת, שלשום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)צפת, שלשום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

שרי הממשלה מתכנסים בשעה זו (רביעי) לדיון בקבינט הקורונה, בסופו עשויות להיות מוכרזות שתי שכונות בערערה ושתי שכונות ברהט כ"אזורים מוגבלים". ההחלטה על כך התקבלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו תמכו בין היתר שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כץ והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. על פי ההחלטה, בשכונות אלה תיאסר התקהלות של יותר מעשרה בני אדם ויושבתו מסגרות החינוך בתחומן. לפי שעה מסתמן כי סגר חלקי יוטל על שכונת עג'מי ביפו שבתל אביב, לאחר שראש הממשלה נועץ בראש העיר רון חולדאי.

העיר חורה, ב-2015 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)העיר חורה, ב-2015 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

כמו כן, קבינט הקורונה צפוי להכריז על שורת הקלות נוספות על המשק, שחלקן נדחו בשל העלייה בתחלואה, לאחר שרוב השרים הביעו בהן תמיכה. בין ההקלות החדשות, כפי שדווחו בחדשות 12, חידוש תנועת הרכבות החל מיום שני והחזרת עולם התרבות והמופעים וכן פתיחת השמיים. מי שמתנגדים למהלך הם נציגי משרד הבריאות, בראשם המשנה למנכ"ל פרופסור איתמר גרוטו וראש שירותי בריאות הציבור פרופסור סיגל סדצקי, שמצביעים על העלייה המשמעותית בהתפשטות המגפה ברחבי הארץ, ודורשים לצמצם או להאט את קצב הסרת המגבלות על הציבור.

על פי הנתונים המעודכנים של המטה לביטחון לאומי, אתמול אובחנו 299 נדבקים – שיא חולים חדשים שנרשם ביממה אחת מאז 23 באפריל. מאז תחילת החודש אובחנו בישראל 2,566 חולי קורונה חדשים. מדובר בממוצע של כ-160 חולים חדשים ביום, לעומת סך כל החולים בחודש מאי שעמד על 1,186.

מפילוח מפת התחלואה עולה כי בעוד שבראשית ההתפרצות בישראל נרשמו שכונות בירושלים, בני ברק, שכונות בבית שמש, דיר אל אסד וחורה כמוקדי התפרצות עיקריים, בשבועות האחרונים מסתמן כי בראש טבלת הערים עם נתוני התחלואה הגבוהים ביותר ניצבות תל אביב, ורק לאחריה ירושלים.

ברהט, ששתי שכונות בה הוכרזו כעת כאזור מוגבל, אובחנו 120 חולים חדשים ומספר החולים בעיר כמעט שילש את עצמו מאז סוף מאי. בשלושת הימים האחרונים נרשמה ברהט עלייה של 11.3% במספר המאובחנים, ובסך הכול אובחנו בפרק הזמן הזה 19 תושבים. עוד עולה כי כיום ישנם 86 יישובים ברחבי הארץ שבהם הנגיף כבר התפשט, לצד עלייה במספר החולים שמאושפזים בבתי החולים במצב קשה, לצד עלייה מינורית במספר החולים המונשמים.

תגיות:קורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה