חדשות בעולם

המאבק במשטר הסורי: ארה"ב הטילה סנקציות אישיות על אסד ורעייתו

שגרירת ארה"ב באו"ם, קלי קראפט, אמרה הלילה כי הסנקציות, שנחשבות לקשות ביותר שהוטלו עד כה נגד אסד, נועדו למנוע ממנו "להבטיח ניצחון צבאי" וללחוץ עליו לשוב לשיחות השלום בחסות האו"ם. נסראללה מגיב: "בעלות בריתה של סוריה, שעמדו לצדה מבחינה פוליטית וצבאית, לא יינטשו אותה לנוכח המלחמה הכלכלית, ולא יתנו לה לקרוס"

אסד (צילום: שאטרסטוק)אסד (צילום: שאטרסטוק)
אא

מחלקת המדינה של ארצות הברית הודיעה היום (רביעי) על הטלת סנקציות נגד 39 אנשים וגופים הקשורים למשטר הסורי, בהם הנשיא בשאר אסד ורעייתו אסמא. לפי מזכיר המדינה מייק פומפאו, העיצומים שהוטלו נגד המשטר הם חלק משורת סנקציות רבות שצפויות להיות מוכרזות בשבועות ובחודשים הקרובים נגד הממשל בסוריה.

טראמפ, פנס ופומפאו באו''ם, ב-2018 (צילום: שאטרסטוק)טראמפ, פנס ופומפאו באו''ם, ב-2018 (צילום: שאטרסטוק)

"לא נעצור עד שאסד ומשטרו יפסיקו עם הלחימה האכזרית והמיותרת נגד העם הסורי, ועד שממשלת סוריה תסכים על פתרון פוליטי לסכסוך", אמר פומפאו, שטען כי 39 הגורמים והישויות עליהם מוטלות הסנקציות היוו שחקנים משמעותיים בסיכול המהלכים שניסו להביא לפתרון שישים קץ למלחמת האזרחים העקובה מדם שנמשכת מאז 2011, ואשר הביאה לכ-500,000 הרוגים, מעל ל-7.6 מיליון עקורים ומעל ל-5.5 מיליון פליטים. "לראשונה אנחנו עורכים הבחנה מיוחדת בנוגע לאסמא אסד, רעייתו של בשאר אסד, שבתמיכת בעלה ובני משפחת אח'רס, הפכה לאחד הספסרים הנודעים לשמצה של הלחימה בסוריה", הוסיף מזכיר המדינה.

שגרירת ארה"ב באו"ם, קלי קראפט, אמרה הלילה כי הסנקציות, שנחשבות לקשות ביותר שהוטלו עד כה נגד אסד, נועדו למנוע ממנו "להבטיח ניצחון צבאי" וללחוץ עליו לשוב לשיחות השלום בחסות האו"ם. בהודעה שהועברה אמש למועצת הביטחון של האו"ם הסביר הממשל האמריקני כי חבילת הסנקציות באות מכוח "חוק קיסר להגנה על אזרחים בסוריה", אותו אישר הקונגרס בדצמבר כחלק ממה שהוגדר "להרתיע שחקנים רעים שממשיכים להעניק סיוע ומימון" לממשלה בדמשק.

בעל בריתו של אסד, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, קרא אתמול לציבור בלבנון למחות נגד העיצומים החדשים, זאת בשל טענתו כי העם הסורי עשוי להיפגע מכך. "על הציבור בלבנון לנקוט עמדה בנוגע לחוק קיסר האמריקאי הברוטלי וחסר הצדק", אמר נסראללה בנאום טלוויזיוני.

החוק מאפשר לפגוע בספונסרים העיקריים של המשטר בדמשק – רוסיה, איראן וחיזבאללה – שמסייעים לו מזה שנים להיאחז בכיסא השלטון באמצעות לחימה בארגוני המורדים. "החוק הוא הנשק האחרון של ארה"ב נגד סוריה", אמר נסראללה. הוא הבטיח כי "בעלות בריתה של סוריה, שעמדו לצדה מבחינה פוליטית וצבאית, לא יינטשו אותה לנוכח המלחמה הכלכלית, ולא יתנו לה לקרוס".

תגיות:סנקציותמשטר אסדארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה