חדשות בארץ

בעקבות אישור החוק הנורבגי: ארבע חברות כנסת חדשות בכחול לבן

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, סיכם עם חמישה משרי מפלגתו על התפטרותם מהכנסת, במסגרת החוק הנורבגי. במקומם ייכנסו ארבע חברות כנסת חדשות שיצטרפו לכחול לבן, ויוראי להב הרצנו שיצטרף לסיעת יש עתיד-תל"ם

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:20)

השרים חילי טרופר, אלון שוסטר, אסף זמיר ומיכאל ביטון הגישו בצהריים (רביעי) את התפטרותם ליו"ר הכנסת יריב לוין, וזאת בעקבות אישורו של החוק הנורבגי בתחילת השבוע. השר יזהר שי, הנמצא בבידוד, יגיש את התפטרותו בשלב מאוחר יותר. התפטרותם של השרים סוכמה עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

בעקבות ההתפטרות, ייכנסו לכנסת חמשת החברים הבאים ברשימה המקורית עמה רצה כחול לבן לכנסת. מיכל קוטלר וונש, חברת תל"ם, ותהילה פרידמן מיש עתיד סיכמו על הצטרפותן לכחול לבן יחד עם עינב קאבלה והילה שי וזאן, המשתייכות לחוסן לישראל. מכחול לבן נמסר, כי גנץ קיים פגישה ראשונה עם חברות הכנסת המיועדות, ובירך אותן על הצטרפותן הצפויה.

יוראי להב הרצנו, איש יש עתיד, הוא חבר הכנסת החמישי שייכנס מטעם רשימת כחול לבן, אולם יצטרף לסיעת יש עתיד-תל"ם. כזכור, כדי למנוע את כניסתו ניסו בכחול לבן לחוקק גירסה אחרת של החוק הנורבגי, שכונתה "החוק הנורבגי המדלג", אך זו ירדה מהפרק לאחר שבג"ץ מתח עליה ביקורת והבהיר כי בכוונתו לפוסלה באם תחוקק.

כאמור, הכנסת אישרה שלשום בקריאה שנייה ושלישית, את החוק הנורבגי, לפיו שרים וסגני שרים יכולים להפסיק את חברותם בכנסת בתקופת כהונתם כדי לאפשר לבאים אחריהם ברשימה להיכנס במקומם. בהצעת החוק תמכו 66 חברי כנסת מול 43 מתנגדים. המליאה דחתה את כל ההסתייגויות שהוגשו לחוק.

במסגרת החוק הנורבגי, ש"ס צפויה להכניס לכנסת שלושה נציגים חדשים: אוריאל בוסו, יוסף טייב ויעקב זכריהו. מיהדות התורה אמורים להיכנס יצחק פינדרוס, אליהו חסיד ואליהו ברוכי. מטעם הליכוד יצטרפו שני חברי כנסת חדשים – אריאל קלנר ואסנת מארק, המיועדת לשמש כנציגת הקואליציה בוועדה למינוי שופטים. במפלגת העבודה בחרו שלא לעשות שימוש בחוק, שכן הבאים בתור ברשימה הם אילן גילאון ועומר בר לב, המתנגדים לממשלת נתניהו-גנץ.

תגיות:כחול לבןהחוק הנורבגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה