חדשות בריאות

299 חולי קורונה ביממה האחרונה, מניין הקורבנות עלה ל- 303

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 3,875, ביניהם 37 חולים במצב קשה. מפקד פיקוד המרכז הנכנס, אלוף תמיר ידעי, וקצינים נוספים בפיקוד ייכנסו לבידוד, לאחר שבאו במגע עם איש קבע שאומת כחולה קורונה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:22)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי מניין קורבנות הקורונה בישראל עלה ל- 303. לרשימת הנדבקים המאומתים נוספו ב- 24 השעות האחרונות 299 בני אדם – שיא של חולים ליממה מאז סוף חודש אפריל, המבטא את המגמה המדאיגה של העלייה בתחלואה. מספר החולים הפעילים עומד על 3,875, ביניהם 37 שמצבם מוגדר קשה. 27 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מתחילת התפרצות הנגיף, אובחנו בישראל 19,637 חולים, מתוכם החלימו 15,459.

דובר צה"ל מסר, כי מפקד פיקוד מרכז הנכנס, אלוף תמיר ידעי, ומפקדים נוספים בפיקוד ייכנסו לבידוד, זאת לאחר שהשתתפו לפני שבוע באירוע בו נכח איש קבע שאומת כחולה קורונה. בין המפקדים הנוספים שייכנסו לבידוד – מפקד עוצבת "עידן", תת-אלוף דוד זיני, שהיה אמור להיכנס היום לתפקידו כמפקד המרכז לאימוני יבשה. טקס החילופין יידחה למועד אחר. עוד נמסר, כי המפקדים חשים בטוב, אינם סובלים מתסמינים, וייבדקו בזמן הקרוב.

על פי נתוני צה"ל, עד כה חלו בקורונה 258 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה"ל – כולם במצב קל. 233 מתוכם כבר החלימו או השתחררו משירות. 1,832 משרתים נמצאים בבידוד – בחובה, בקבע ועובדי צה"ל.

בימים האחרונים התגלו חולי קורונה חדשים ב- 86 יישובים ברחבי הארץ. פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, התריעה אתמול כי "התחלואה ספורדית ומפושטת, וחלק גדול ממנה הוא בקרב תלמידים. זה לא נתון שאפשר להתעלם ממנו". סדצקי, שהשתתפה בישיבת ועדת הקורונה של הכנסת, הדגישה כי קיימת "קורלציה ברורה" בין פתיחת המשק לבין העלייה בתחלואה. 

"אנחנו מדברים על שגרת קורונה, אבל מצד שני אנחנו מתקשים להפעיל את התו הסגול בהרבה סקטורים, למשל במערכת החינוך", הוסיפה סדצקי. "ברור לכולם, ש- 30 ילדים בכיתה זה לא באמת הולך בהלימה אחת עם התו הסגול. השאלה העיקרית כיום היא, למה אנחנו מתכוונים כשאנו אומרים 'תו סגול', ובאיזו מידה אנחנו מוכנים להיות נחושים בשביל לשמור על שני המטרים, ההיגיינה ואי ההתקהלות. צר לי לבשר, בלי זה אנחנו רואים שהמחלה חוזרת".

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לחידוש התקנות לשעת חירום, המאפשרות לאכוף את הגבלות הקורונה שהוטלו על הציבור.

תוקפן של התקנות פג אתמול בחצות, ועקב כך לא חולקו דוחות למפרי ההנחיות. עם אישור הצעת החוק, התקנות נכנסו שוב לתוקף הבוקר בשעה 6:00.

בדיון בוועדת החוקה, שקדם להצבעה במליאה על הצעת החוק, הוסר ממנה הסעיף המאפשר לשוטר לערוך חיפוש בבית פרטי ללא צו מבית משפט. בנוסף, בוטלו עונשי המאסר שנקבעו בגין הפרת התקנות, והוחלט כי יינתנו קנסות בלבד.

בהצעת החוק נקבע כי תוקפן של התקנות יוארך ב-45 ימים בלבד. הכנסת רשאית, לבקשת הממשלה ועל פי המלצת ועדת החוקה, להאריך את תוקפן ב-45 ימים נוספים.

תגיות:צה"לנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה