חדשות בארץ

נתניהו: "היעד לפתיחת השמיים – ה-1 באוגוסט"

ראש הממשלה הצהיר, בפתח המפגש הבין-ממשלתי הרביעי ישראל-יוון, כי תאריך היעד לתחילת הטיסות מישראל הוא ה- 1 באוגוסט, זאת בכפוף להיקף תחלואת הקורונה

נתניהו ומיצוטקיס (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו ומיצוטקיס (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

נתניהו ומיצוטקיס (וידאו: עומר מירון, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי), כי תאריך היעד לחידוש טיסות בישראל הוא ה-1 באוגוסט, וכי אלו יחודשו תחילה ליוון וקפריסין.

נתניהו אמר את הדברים במסגרת הצהרות משותפות שנשא עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, בפתח המפגש הבין-ממשלתי הרביעי ישראל-יוון (G2G) המתקיים במלון וולדורף אסטוריה בירושלים: "אנחנו מדברים פה על תאריך יעד של ה-1 באוגוסט לפתיחת השמיים, ליעדים יוון וקפריסין. זה תלוי גם מה יקרה עם מגפת הקורונה, אבל אם המספרים יאפשרו זאת – זהו תאריך היעד לפתיחת השמיים. זוהי בשורה חשובה מאוד".

לפני תחילת המפגש בפורום הבין-ממשלתי הנרחב, נועד נתניהו עם ראש הממשלה היווני לפגישה אישית. הוא ציין בפתחה, כי "זה המפגש הראשון של ראש ממשלה עם ראש ממשלה, אולי בעולם, בזמן הקורונה. זה משקף את מאבקנו המוצלח נגד הקורונה ואת היחסים הנפלאים בינינו". מיצוטקיס הגיב כי "זה תמיד תענוג לבוא לישראל. זה ביקורי הראשון בחו"ל מאז פרוץ הקורונה". בתום הפגישה, חתמו הצדדים על שלושה מזכרי הבנות בתחומי הסייבר, החקלאות והתיירות.

חידוש קשרי התעופה בין שתי המדינות עלה גם בפגישתו של שר החוץ גבי אשכנזי עם עמיתו היווני, ניקוס דנדיאס. השיחה עסקה בשדרוג מערכת היחסים בין ישראל ויוון, בין היתר בשיתופי פעולה בתחומי האנרגיה, הסחר ומיזמים בתחום החדשנות.

מוקדם יותר היום נפגש שר הביטחון בני גנץ עם שר ההגנה היווני, ניקולאוס פנגיוטופולוס. השניים דנו בפגישה בחיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות, במרכזו ההגנה על המרחב האווירי והימי מפני גורמים רדיקליים וקידום פרויקטים משותפים לתעשיות הצבאיות.

מלשכת שר הביטחון נמסר, כי "גנץ הודה לשר פנגיוטופולוס על השיח הפרודוקטיבי, והדגיש בפניו כי ישראל רואה ביוון שותפה אסטרטגית וידידת אמת ומודה לה על תמיכתה בישראל בנושאים שונים גם במסגרת מוסדות בינלאומיים. השניים סיכמו להמשיך לעמוד בקשר שוטף".

גנץ ופנגיוטופולוס (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גנץ ופנגיוטופולוס (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

תגיות:יווןבני גנץגבי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה