חדשות בריאות

פרופ’ סדצקי: "צר לי לבשר, הקורונה חוזרת"

בדיון בוועדת הקורונה של הכנסת, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות כי ישנו קשר ברור בין פתיחת המשק לעלייה בתחלואה: "30 ילדים בכיתה לא באמת הולך בהלימה אחת עם התו הסגול"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:40)

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, השתתפה היום (שלישי) בישיבה של ועדת הקורונה של הכנסת, שהתכנסה לדון בהיערכות מערכת הבריאות לגל שני של הנגיף ולהתפרצויות עתידיות. היא התריעה מפני העלייה המשמעותית בתחלואת הקורונה, וקראה להקפיד על הנחיות הריחוק החברתי. "לצערי הרב, אנחנו רואים קורלציה ברורה בין פתיחת המשק לבין העלייה בתחלואה", אמרה.

סדצקי ציינה, כי מספר הנדבקים החדשים המאובחנים בישראל עומד עכשיו על כ- 200 ליום: "יש תחלואה ב- 57 יישובים. התחלואה ספורדית ומפושטת, וחלק גדול ממנה הוא בקרב תלמידים. זה לא נתון שאפשר להתעלם ממנו".

"אנחנו מדברים על שגרת קורונה, אבל מצד שני אנחנו מתקשים להפעיל את התו הסגול בהרבה סקטורים, למשל במערכת החינוך", הצהירה סדצקי. "ברור לכולם, ש- 30 ילדים בכיתה זה לא באמת הולך בהלימה אחת עם התו הסגול. השאלה העיקרית כיום היא, למה אנחנו מתכוונים כשאנו אומרים 'תו סגול', ובאיזו מידה אנחנו מוכנים להיות נחושים בשביל לשמור על שני המטרים, ההיגיינה ואי ההתקהלות. צר לי לבשר, בלי זה אנחנו רואים שהמחלה חוזרת".

מוקדם יותר הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי ביממה האחרונה נוספו 216 בני אדם לרשימת הנדבקים המאומתים בנגיף הקורונה. מספרם של החולים הפעילים עלה ל- 3,598. בבתי החולים מאושפזים 129 חולים, מתוכם 36 במצב קשה. מספרם של המונשמים עלה ל- 27, ומצבם של 45 חולים מוגדר בינוני. מאז תחילת ההתפרצות, אובחנו בישראל 19,338 חולי קורונה, מתוכם החלימו 15,438.

ממשרד החינוך נמסר, כי נכון לשעות הבוקר 171 מוסדות חינוך סגורים בעקבות מקרי הידבקות בקורונה. 22,059 תלמידים ועובדי ההוראה נמצאים בבידוד מניעתי, ומספר החולים עלה ל- 614.

תגיות:הכנסתמשרד הבריאותנגיף הקורונהסיגל סדצקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה