חדשות בארץ

הסתיימה פגישת נתניהו וגנץ, החוק הנורבגי יעלה להצבעה

בתום פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, סוכם כי החוק הנורבגי יעלה היום להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאה. הליכוד וכחול לבן ימשיכו לדון בדרכים להבטיח את כהונתו של נתניהו כראש ממשלה חליפי לאחר הרוטציה

נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ נועדו בצהריים (שני), ודנו במתיחות הפוליטית בין הליכוד וכחול לבן ובסוגיית הריבונות. על אף שבתחילה דווח, כי הפגישה הסתיימה ללא תוצאות, בשתי המפלגות הודיעו כי סוכם להעלות עוד היום את החוק הנורבגי להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. הצדדים ימשיכו לדון בדרכים להבטיח את כהונתו של נתניהו כראש ממשלה חליפי בעוד שנה וחצי, לאחר הרוטציה. גורמים בליכוד טוענים, כי בכחול לבן הסכימו באופן עקרוני לשנות את ההסכם הקואליציוני, אולם בכחול לבן מכחישים.

כזכור, בליכוד עיכבו את אישורו הסופי של החוק הנורבגי, שעבר בקריאה ראשונה, וזאת כדי ללחוץ על כחול לבן לשנות את ההסכם הקואליציוני. על פי הדיווח אמש בחדשות 12, נתניהו חושש כי בג"ץ יתערב בהסכם ויפסול את כהונתו כראש ממשלה חליפי, בחלקה השני של הקדנציה. בכחול לבן ובליכוד סיכמו אומנם, כי בחצי השנה הראשונה לכהונת הממשלה, המוגדרת כתקופת חירום, לליכוד שמורה הזכות לפרק את הממשלה מבלי שנתניהו יצטרך לפנות את מקומו. אלא שבהסכם נקבע גם, כי פירוק הממשלה לאחר מכן יגרור הליכה אוטומטית לבחירות ומינויו של גנץ לראש ממשלת המעבר.

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, טען הבוקר כי מפלגתו אינה רוצה לבטל את ההסכם הקואליציוני אלא להבטיח את קיומו: "אנחנו רוצים לדעת מה יקרה בעוד שנה וחצי, אם וכאשר יחליט בית המשפט העליון לא לאפשר לנתניהו להיכנס לתפקידו כראש הממשלה החליפי. זו דרישה לגיטימית", אמר בריאיון לרדיו 103fm.

"אתה שמעת פעם על אדם סביר שחותם על הסכם, מגלה שאי אפשר לממש אותו ונשאר אחר כך חלק מההסכם הזה?", תהה זוהר. "יש הסכם שנחתם, שאנחנו לא יודעים אם אפשר לממש אותו. חשבנו על זה, ולכן גם ביקשנו לעגן את זה מבחינת ההסכם. סוכם שבתוך חצי שנה תהיה לנו האפשרות לפרק את הממשלה מבלי שראש הממשלה יצטרך לפנות את תפקידו. הלכה למעשה, בית המשפט העליון לא הכריע בסוגיה, אלא דחה אותה לקץ הימים, או יותר נכון ליום בו נתניהו יצטרך לעבור להיות ראש הממשלה החליפי. לא נמתין לאמבוש הזה".

"אני רק יכול להגיד דבר אחד: אם לא יהיה פתרון לעניין הזה, לא נוכל לשבת ולשתוק", סיכם זוהר.

פגישתם של נתניהו וגנץ עסקה, כאמור, גם בהחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, ובנושא זה לא הושגה התקדמות. מוקדם יותר היום נערך דיון בסוגיה זו, בו השתתפו – בנוסף לראש הממשלה ושר הביטחון – גם שר החוץ גבי אשכנזי, יו"ר הכנסת יריב לוין ושגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן. אנה רייבה ברסקי דיווחה ב"מעריב", מפי מקור פוליטי בכיר, כי המכשול המרכזי בדרך לגיבוש מתווה, שיוסכם גם על ארצות הברית, נעוץ בעמדתם של ראשי כחול לבן. לדברי המקור, פרידמן הבהיר כי הבית הלבן יכיר בהחלטה ישראלית להחיל את הריבונות רק אם זו תתקבל בהסכמה בין הליכוד וכחול לבן. על פי הדיווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות", קיים פער ניכר בין עמדתו של נתניהו לעמדתם של גנץ ואשכנזי מבחינת היקף השטח עליו תוחל הריבונות.

תגיות:בני גנץריבונותהחוק הנורבגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה