חדשות בארץ

מנכ"ל חדש לכנסת: סמי בקלש מונה למחליפו של אלברט סחרוביץ’

ועדת הכספים אישרה את הצעתו של יו"ר הכנסת יריב לוין למנות את בקלש למנכ"ל הכנסת. הוא ייכנס לתפקידו ב- 21 ביוני

לוין ובקלש, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)לוין ובקלש, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

ועדת הכספים אישרה הבוקר (שני) פה אחד את מינויו של סמי בקלש לתפקיד מנכ"ל הכנסת. בקלש ייכנס לתפקידו ב- 21 ביוני, ויחליף את אלברט סחרוביץ' שכיהן בתפקיד במשך ארבע שנים.

לבקלש (60), יליד אורגוואי, ניסיון ניהולי בשורה של גופים גדולים במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי. בין היתר, הוא כיהן כסמנכ"ל הכספים של תשלובת הארגז, כמנכ"ל מפעלי פרג וכמנכ"ל קבוצת שלהב אחזקות. בנוסף, הוא כיהן בשורה ארוכה של דירקטוריונים בחברות ובעמותות שונות, וכן בשורת תפקידים בגופים ציבוריים, ביניהם: חבר מועצת הנפט במשרד האנרגיה, נציג ציבור בוועדות בבית המשפט המחוזי בתל אביב ובבית משפט השלום, ונציג ציבור בעיריית רעננה.

יו"ר הכנסת יריב לוין, שהביא את מינויו של בקלש לאישור ועדת הכספים, אמר בדיון כי בקלש "מגיע עם פרספקטיבה רחבה מאוד של עולם הניהול מצד אחד ושל מורכבות המגזר הציבורי מהצד השני. יש לסמי היכרות מעמיקה עם עולם העובדים ויחסי העבודה. לכנסת יש נכס ענק שהוא העובדים שלה, חשוב מאוד שיש מנכ"ל שמבין את העובדים וידע להידבר גם עם ועד העובדים".

לוין הוסיף כי "לסמי הבנה משמעותית בתחום הפיננסי, עם שורה של תפקידים. אנחנו נכנסים לתקופה מאוד מאתגרת תקציבית, אדם שיש לו ניסיון עצום בתחום הזה – זה בהחלט יתרון. לכן אני חושב שהמינוי הזה יוכל להצעיד את הכנסת קדימה, בהרבה מאוד מובנים. אני שמח שאדם בא מכל התפקידים האלה, להיכנס לשירות הציבורי ולתרום, יש גם בזה אמירה"

לאחר שהוועדה אישרה את מינויו, אמר בקלש: "זהו כבוד גדול מאוד עבורי. התפקיד הזה, דווקא בתקופת קורונה, עוד יותר מאתגר. התפקיד, כפי שאני רואה אותו בעיקר, זה לתת שירות ואפשרות לכנסת לעבוד, ולעמוד במטרותיה למען הציבור".

תגיות:הכנסתיריב לויןסמי בקלש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה