חדשות בארץ

הממשלה אישרה את מינויו של פרופ’ חזי לוי למנכ"ל משרד הבריאות

פרופ' לוי שימש בעבר כקצין רפואה ראשי, ומשנת 2012 מכהן כמנהל בית החולים ברזילי. מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב: "חשוב להקפיד על הכללים, במיוחד על המסכות"

פרופ’ לוי (קרדיט צילום: דוברות בית החולים ברזילי)פרופ’ לוי (קרדיט צילום: דוברות בית החולים ברזילי)
אא

(עודכן: 13:30)

הממשלה אישרה היום (ראשון), בישיבתה השבועית, את מינויו של פרופ' חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. לוי יחליף בתפקיד את משה בר סימן טוב, המסיים כהונה של חמש שנים.

לוי (64), מומחה לכירורגיה ובעל ניסיון ברפואת חירום, שימש כקצין רפואה ראשי עד לשנת 2007, ולאחר מכן מונה לסמנכ"ל בכיר וראש מינהל רפואה במשרד הבריאות. בשנת 2012 נבחר לשמש כמנהל בית החולים ברזילי באשקלון.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהודיע בחודש שעבר על מינויו של לוי, הודה לשרי הממשלה על אישור המינוי: "פרופ' חזי לוי הוא בעל ניסיון רב ביותר במערכת הבריאות – בצה"ל, בבית חולים ובמשרד הבריאות. אני בטוח שהוא יהיה לי לעזר רב בהובלת המערכת בתקופה המאתגרת העומדת לפנינו, בייחוד בהתמודדות עם נגיף הקורונה. אני מודה למנכ"ל היוצא, משה בר סימן טוב, על עבודתו המסורה במשרד ועל הסיוע הרב בכניסתי למשרד".

פרופ' לוי מסר בתגובה על מינויו: "אני מקבל את התפקיד ביראת קודש, ומודה לשר הבריאות על בחירתו בי. מדינת ישראל נתונה במאבק קשה ביותר נגד נגיף הקורונה, המשליך על כל אורחות חיי האזרחים במדינה, זאת פרט לבעיות נוספות הנמצאות לפתחנו בתחום הבריאות. אמשיך להוביל את המאבק המקצועי במגיפת הקורונה, ואמשיך לעשות למען הבטחת שירותי בריאות ראויים וחומלים בכל התחומים למען מדינת ישראל". לוי הודה למנכ"ל היוצא, על "שפעל רבות למען הבריאות בכלל, ואשר הוביל באופן מקצועי ביותר את המאבק נגד הקורונה בפרט".

בר סימן טוב, שהתראיין הבוקר לכאן ב', הביע בדבריו הפתעה מהמהירות בה חזר מספר הנדבקים בקורונה לעלות: "קיוויתי שנהיה תקופה ארוכה יותר עם רגיעה. קיווינו שיש איזו שהיא עונתיות בהתנהגות של הנגיף. יכול להיות שיש, אבל הפתיחה של המשק הייתה משמעותית מדי. אם אנחנו רוצים להיות מעט אופטימיים – קצב העלייה מתון יותר ממה שהיה קודם. אני באמת מאמין שניתן לשטח את העקומה הפעם בלי צעדי סגר. צריכים להבין שהקורונה, חרף התקוות והעייפות שלנו בהתמודדות עמה, תמשיך ללוות אותנו עוד זמן רב. זה יכול להיות עד 2022, אבל לא נוכל להיות בסגר תקופה כל כך ארוכה".

המנכ"ל היוצא הדגיש, כי כדי שלא יהיה צורך לחזור לסגר, "הדבר החשוב באמת הוא להקפיד על הכללים, ומתוכם כנראה הכי חשוב להקפיד על המסכות. הן מאוד חשובות. מחקרים מראים בוודאות שמסכה על המרפק או האוזן לא עוזרת, היא צריכה להיות על האף ועל הפה".

"אני חושב שמכת המנע שלנו כמדינה – יחד עם שיתוף הפעולה של האזרחים – הייתה מוצלחת", הוסיף בר סימן טוב. עם זאת, הוא הודה כי נעשו גם טעויות: "במגפה צריך תמיד ללמוד מהטעויות אבל תמיד להסתכל קדימה. הבעיה הגדולה ביותר שלנו הייתה דווקא בשימור התודעה שהקורונה היא לא אירוע שהיה וחלף. אנחנו צריכים לשכנע את הציבור כמה חשוב לעמוד בכללים". 

בר סימן טוב הסביר, כי חלק מהזלזול בהנחיות נובע "מהעייפות הגדולה מאוד" שהצטברה בקרב האזרחים: "בניתוח שלי, הציבור רוצה להגיד 'לא יהיה גל שני' כדי לומר שלא צריך סגר. המסר שלנו לציבור הוא שאפשר למנוע גל שני גם בלי סגר. לא צריך להכחיש את העלייה בתחלואה כדי שלא יהיה סגר. אפשר להכיר בנתונים, חובה להכיר במציאות ולומר: יש עלייה בנתונים, והפעם צריך להתמודד איתה בצעדים יותר מתוחכמים".

תגיות:משרד הבריאותיולי אדלשטייןמשה בר סימן טובחזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה