חדשות בארץ

התמוטטות אדירה: המגדל בבתי הזיקוק בחיפה קרס

הבוקר התרחשה קריסה של אחד ממגדלי הקירור בבתי הזיקוק בחיפה. לא היו נפגעים ואין דליפת חומרים מסוכנים. ארגוני הסביבה: "בלי קשר לקריסה העכשווית, הסכנה הבריאותית בבתי הזיקוק גדולה"

בתי הזיקוק (אילוסטרציה, פלאש 90)בתי הזיקוק (אילוסטרציה, פלאש 90)
אא

התמוטטות אדירה באחד משני מגדלי הקירור בבתי הזיקוק בחיפה: המגדל קרס הבוקר (שישי) ובעקבות כך היתמר ענן עצום של אבק לשמיים. למרות זאת לא היו כל נפגעים באירוע, ואף אין חשש לדליפת חומרים מסוכנים. למקום הגיעו צוותים גדולים של כיבוי האש, אך מאחר ולא פרצה שריפה, לא היה צורך בשירותיהם.

כפי שהתברר, מדובר במגדל שאינו בשימוש במשך 11 השנים האחרונות. המגדל השני, הזהה לו, משמש כיום כמרכז מבקרים והדרכה של בתי הזיקוק. שני המבנים מזוהים עם בתי הזיקוק עוד מאז שנות ה-30, הם עשויים מבטון, ובמשך שנים שימשו כמגדלי קירור עבור מים שהחליקו לתוכם מחלקם העליון של המגדלים.

כבר שנים שארגוני הסביבה מתריעים על כך שהמגדלים מסוכנים מבחינה בריאותית לתושבי חיפה. כעת זו הייתה הזדמנות נוספת עבורם להתריע על כך. השרה גילה גמליאל ציינה כי "הפעם הקריסה התרחשה בטעות, אך הפעם הבאה עלולה להיות מכוונת", והיא גם הדגישה: "לתושבי חיפה מגיע לחיות בסביבה בריאה".

מבתי הזיקוק נמסר לתקשורת: "הבוקר קרס החלק העליון של אחת ה'לבניות' של בזן, ששימשה בעבר כמגדל קירור למים. הקריסה התרחשה בהמשך לנפילת מקטע קיר שלשום. בזן נוקטת את מלוא הפעולות, לד התייעצויות עם מומחים, כדי ללמוד את האירוע. האזור מאובטח ואין נפגעים".

תגיות:בתי הזיקוקקריסהחיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה