חדשות בעולם

60 אחוז פיתחו נוגדנים: האם חיילי צבא ארה"ב - מחוסנים ’טבעית’ בפני הקורונה?

כש-1,273 מלחים נדבקו בקורונה, החליט המרכז הלאומי לבחינת מחלות בשיתוף עם חיל הים האמריקני - לערוך מחקר סביב השאלה כיצד משפיעה הקורונה על החיילים, וגילה ממצאים מרתקים

אא

לפני כחודשיים התפרץ נגיף הקורונה על נושאת מטוסים אמריקנית בשם 'תיאודור רוזוולט' שעליה שהו באותו זמן 4,800  מלחים של חיל הים ואנשי צוות. כש-1,273 מלחים נדבקו בקורונה, החליט המרכז הלאומי לבחינת מחלות בשיתוף עם חיל הים האמריקני - לערוך מחקר סביב השאלה כיצד משפיעה הקורונה על החיילים. 

מדובר למעשה במחקר ראשון מסוגו, שממצאיו המרתקים נחשפים רק כעת: את החוקרים עניין לדעת איך יכול להיות שיתר החיילים לא נדבקו בנגיף, ומתוך מאות שנבדקו במטרה לענות על השאלה הזו - נמצא כי 60 אחוזים (!), זאת אומרת למעלה ממחצית מהחיילים, פיתחו נוגדנים לנגיף. 

במסגרת המחקר התבקשו כאלף חיילים לעבור בדיקות דם, בין היתר בדיקה סרולוגית שמטרתה להתחקות אחרי הימצאות נוגדנים בגוף, לאחר ההתגברות על המחלה. 

זאת ועוד: החוקרים הצליחו לגלות כי החיילים שחלו בקורונה דיווחו על אובדן חוש טעם וריח - פי עשר (!) מאלו שלא נדבקו. "הראייה הזו היא משמעותית ביותר, שכן היא יכולה להוות סימפטום שיעזור לנו לזהות בעתיד את מי שחלה בקורונה", אומר עורך המחקר, דניאל פיין. 

לדבריו, הסימפטום הזה מצטרף לסימפטומים נוספים שנצפו אצל חולי קורונה כגון כאבי שרירים, חום גבוה וצמרמורת. "מעניין לציין שסימפטום נוסף שגילינו - קוצר נשימה ושיעול תכוף, נצפה דווקא אצל מלחים מבוגרים יותר בגילם.

"הממצאים הללו חשובים ביותר, שכן הם עשויים לעזור לנו באיתור הגנה חיסונית מוקדמת מפני הנגיף, בקרב חיילים צעירים. כמו כן, הממצאים מראים לנו כי ייתכן ויש מידת חסינות מסוימת אצל אנשים מסוימים, בפני הנגיף", הוא מסכם. 

תגיות:חייליםמחקרארהבקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה