הידברות לנוער

הידברות לנוער: למה קשה להתחזק?

צריך להבין שחזרה בתשובה זה לא רק לתקן דברים מבחינה טכנית במעשים וזהו. חזרה בתשובה היא מסע אל תוך עצמנו, ללב ולשכל שלנו

  • י"ט סיון התש"פ
(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

פעם שאלתם את עצמכם למה קשה כל כך לחזור בתשובה או להתחזק? למה זה לא יכול להיות קל יותר? חלק אף חושבים, שהעובדה שקשה לנו לחזור בתשובה ולתקן את מעשינו, זה כאילו חס ושלום הקב"ה לא רוצה שנתקרב אליו, כי הוא חס ושלום לא נותן לנו כוח. אבל טעות נוראית שיצר הרע מאכיל אותנו כדי להתייאש מהר.
הקב"ה רוצה מאוד שנתקרב אליו, ומה שקשה לנו להתמודד מול הקשיים, זה בגלל סיבה פשוטה שהיום נלמד אותה.

היום נלמד עוד קצת מארסנל הסודות האפלים של יצר הרע בניצחון על היהודי.
חשוב להבין שליצר הרע אולי יש כמה נשקים וכלים מולנו, אבל אחד הרכיבים החשובים ביותר נגדנו, כשהוא רק עוד מתכנן את תוכניתו להפיל אותנו, הוא משתמש קודם כל בדבר אחד - מפת הנפש שלנו. היא פרוסה לפניו בדיוק ובבהירות. למה אני מתכוון?
אשאל אתכם שאלה: כמה אתם מכירים ומודעים לעצמכם, מ-0 עד 100?
סביר להניח שלא כולם יענו 100, וגם מי שכן יענה 100, כנראה לא יודע את הכלל שיצר הרע משתמש בו והוא: האדם אינו מודע לעצמו ב-100%. ממש ככה. כלומר, מי שרוצה לדעת להתגבר על היצר הרע, צריך לדעת הנפש שלו, הקשיים, החוזקות, החולשות והיתרונות, או פשוט לעשות מסע עצמי אל תוך עצמנו ולהכיר את עצמנו באמת – מי אני, מה אני באמת שווה, ואיפה עוד צריך לעבוד?
נשמע מוזר, אנחנו לא מכירים את עצמנו מספיק?! התשובה היא כן, אתה לא מכיר את עצמך מספיק.
ולמה? אנו חיים בעולם של תרבות מערבית, פועלים ללא הפסקה, תמיד עסוקים במשהו. במהלך היומיום העמוס שלנו, יש לנו מעט מאוד מרחב עבור הנפש, עבור עצמנו והלב. אין לנו מספיק זמן לחשוב ולשאול שאלות כמו איך אני מרגיש היום? מה אני מרגיש היום? איפה התעלתי ועשיתי טוב? איפה אני צריך עוד לתקן? האם אני שלם עם עצמי היום או לא? וכו'.
יצר הרע משתמש בחוסר ההתעסקות וההיכרות עם הנפש כגו'קר אמיתי לנצח אותנו.
אם אתה לא מכיר את מפת הקרב שלך, היינו "מפת הנפש" שלך, אז אין לך הרבה מדי סיכויים מולו. יצר הרע נלחם להשיג שליטה בפחדים, חששות וב"חדרים" שאנו לא מודעים או חוששים מפניהם.
כשאנחנו בשגרת היומיום, ממשיכים לעבוד או לעשות כסף, יצר הרע קולט כל מה שעובר בלב ובשכל, ומשתמש בזה להתקיל אותנו, להיתקל בנו חזיתית ולהחליש אותנו. אם אנחנו לא נציף למודע את האתגרים כדי שנעבוד עליהם, ואת החוזקות שלנו כדי שנעבוד איתם ולהצליח, אף אחד לא יעשה את זה בשבילנו, והקושי מול היצר יגדל.

צריך להבין שחזרה בתשובה זה לא רק לתקן דברים מבחינה טכנית במעשים וזהו. חזרה בתשובה היא מסע אל תוך עצמנו, ללב ולשכל שלנו. ללכת בשבילים שכבר הלכנו בהם ולהבחין בדברים חדשים, או לתקן. להיכנס לחדרים בלבנו שעד כה לא העזנו או פחדנו להיכנס אליהם, לגלות ולהאיר אותם. לשאול את עצמי מה הם היעדים בחיים שלי שאני רוצה לתקן, ואיפה אני כבר עומד וחזק בהם. את כל השאלות האלו אני צריכים לשאול ולדבר עם ה' יתברך, שיעזור לנו לגלות

תגיות:הידברות לנוערהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה