חדשות יהדות

לראשונה באיחוד האמירויות: תלמוד תורה נפתח בדובאי

בריאיון למגזין AMI, סיפר נשיא הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, סולי וולף, כי בדובאי נפתח תלמוד תורה בו לומדים 40 ילדים. בתכנון נמצאת גם הקמתו של מקווה

דובאי (תמונה: שאטרסטוק)דובאי (תמונה: שאטרסטוק)
אא

הקהילה היהודית הקטנה באיחוד האמירויות ממשיכה להפתיע. לאחר החשיפה על שיעור התורה, בו השתתפו כ- 100 מחברי הקהילה ביום שישי האחרון באמצעות אפליקציית 'זום', מתברר כעת כי בדובאי נפתח תלמוד תורה.

הדיווח על הצעד הנוסף בהתפתחות חיי הקהילה היהודית במדינה המפרצית הובא במגזין היהודי הבינלאומי AMI. כתב המגזין שלוימי זייאנץ ראיין את נשיא הקהילה, סולי וולף, שסיפר כי בתלמוד תורה לומדים 40 ילדים. בצנרת התכנון נמצאת גם הקמתו של מקווה.

לפני כשבועיים דווח, כי משלוח גדול של בשר כשר הגיע מארצות הברית לדובאי עבור חברי הקהילה היהודית באמירות. גורמים בקהילה מסרו לכאן חדשות, כי ארגזי הבשר הרבים יספיקו למשך חודש וחצי. הם הדגישו, כי למשלוח אין כל קשר לישראל. לדבריהם, "עד עכשיו הסתדרנו כמו פרטיזנים, כל אחד דאג לעצמו בעניין הבשר. לא היה משלוח בשר בסדר הגודל הזה, מעתה ברוך השם הכל השתנה".

עוד אמרו, כי "יש להוקיר טובה למספר יהודים יקרים שעמלו על כך, אבל כמובן שאינם חפצים ששמם יוזכר".

במקביל לסימני הנורמליזציה המתגברים בין מדינות המפרץ הסוניות לישראל, באיחוד האמירויות פועלים בשנים האחרונות להסביר פנים לתושבים היהודים המועטים המתגוררים במדינה הערבית. הקהילה היהודית באמירויות מונה כ- 1,500 איש, וכוללת בעיקר אנשי עסקים, שבחלקם שומרים מסורת או דתיים. בתחילת השנה דווח על ברית מילה מרגשת שנערכה באבו דאבי, לראשונה בתולדותיה של בירת איחוד האמירויות.

בסוף 2018 נחשף לראשונה בית הכנסת הפרטי של חברי הקהילה היהודית בדובאי, הממוקם בתוככי וילה באחד מאזורי המגורים המרכזיים. בבית הכנסת מתקיימים מניינים בעיקר בשבתות ובחגים. בספטמבר 2019 דיווחו כלי תקשורת מקומיים, כי איחוד האמירויות מתכוונת להתחיל בבנייתו של בית כנסת רשמי, והוא צפוי לפתוח את שעריו בשנת 2022.

וולף בן ה- 71 שיבח את ממשלת דובאי על תמיכתה בחברי הקהילה היהודית, וציין כי יש "פוטנציאל משמעותי" לשיתוף פעולה בין ישראל והאמירויות. שלשום נרשם ציון דרך היסטורי, עם נחיתתו בנתב"ג של מטוס "איתיחאד אירווייז", חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות. המטוס הגיע בטיסה ישירה מאבו דאבי, כשעל סיפונו סיוע הומניטרי לרשות הפלסטינית ולעזה. מדובר במטוס אמירותי שני שנוחת בנתב"ג בתוך שלושה שבועות, אלא שבניגוד לטיסה הקודמת הפעם המטוס לא היה "מולבן", ונשא את שמה של חברת התעופה ואת סמל דגלה של איחוד האמירויות.

תגיות:דובאיתלמוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה