חדשות בריאות

בר סימן טוב לגרוטו: אם נתת פטור מבידוד בניגוד לנהלים – עליך להתפטר

על פי הדיווח בחדשות 12, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אישר פטור מחובת בידוד לאיש העסקים טדי שגיא שחזר מקפריסין לישראל. שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, לערוך בירור עם גרוטו

גרוטו (צילום: פלאש 90)גרוטו (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב פנה אמש (רביעי) במכתב חריף למשנה שלו, פרופ' איתמר גרוטו, ודרש ממנו הבהרות בנוגע לפרסום בחדשות 12, לפיו העניק פטור מחובת בידוד לאיש העסקים טדי שגיא שחזר מחו"ל לישראל. "אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי", הבהיר.

"משרד הבריאות עמל מזה חודשים רבים על שותפות הציבור בהקפדה על הכללים אותם הגדרנו במשותף במטרה לשמור על בריאות הציבור, לצמצם את פוטנציאל ההתפשטות ולמגר את נגיף הקורונה", כתב בר סימן טוב בפתח מכתבו. "אחד הגורמים המרכזיים להתמודדות המוצלחת עם הנגיף בישראל היה האמון הרב שהציבור בארץ רחש לנו"

"על פניו, הפטור מבידוד כאמור, שלא על פי הנהלים, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור בנו, גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובממשלה, אשר אמורים להתוות את הדרך ללא משוא פנים ולהוות דוגמה", המשיך בר סימן טוב, המסיים בימים אלו את תפקידו. "לאור הפרסום החמור, אבקש לקבל ממך הבהרות לדברים. האם אכן ניתן הפטור האמור ומדוע ניתן, וכן האם היו מקרים דומים בעבר בהם ניתן על ידך פטור לאנשים השבים מחו"ל מחובת בידוד, או מחובות אחרות אותן הטלנו על הציבור".

בר סימן טוב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)בר סימן טוב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

על פי הדיווח בחדשות 12, שגיא שב בשבוע שעבר מקפריסין, ויצר קשר עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות על מנת לקבל פטור מחובת הבידוד המוטלת על כל החוזרים מחו"ל. בקשתו נענתה בחיוב, לכאורה בניגוד בנהלים, ושגיא השתתף במסיבה שנערכה בתל אביב. מטעמו של שגיא נמסר, כי הוא "הגיע לישראל כחוק ופעל כחוק לפי ההנחיות המתאימות שקיבל".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו לערוך בירור עם גרוטו, וכן לבחון את העניין בכל הכלים המשמעתיים העומדים לרשותו. "במיוחד בשעה שיש מאמץ רב להסביר לציבור את חשיבות העמידה בהנחיות משרד הבריאות וכאשר אנחנו קוראים להגברת האכיפה, לא ייתכן שיהיו פטורים מבידוד אשר יסכנו את בריאות הציבור", אמר. "מדובר בפגיעה קשה באמון הציבור וטעות חמורה בשיקול הדעת. במקרים כאלה לא אנהג בסלחנות".

בסיום מכתבו, כתב בר סימן טוב: "אני תקווה כי יש הסבר מקצועי ומשביע רצון לנושא, וכי הפרסום יתברר כעורבא פרח. לעניות דעתי, אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי".

תגיות:משרד הבריאותיולי אדלשטייןנגיף הקורונהמשה בר סימן טובאיתמר גרוטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה