חדשות בארץ

מאסר עולם למחבל הקטין שרצח את ינאי ויסמן הי"ד

בית המשפט הצבאי לערעורים קיבל את ערעורה של התביעה הצבאית על קולת עונשו של המחבל הקטין שהשתתף בפיגוע, וגזר עליו מאסר עולם. עורך הדין חיים בלייכר, המלווה את משפחתו של ויסמן: "יש הכרח לפעול נגד המחבלים בכל העוצמה"

ינאי ויסמן הי"דינאי ויסמן הי"ד
אא

בית המשפט הצבאי לערעורים גזר היום (רביעי) מאסר עולם על המחבל שרצח את ינאי ויסמן הי"ד בפיגוע דקירה, שבוצע לפני כארבע שנים בסניף רמי לוי בשער בנימין. בכך קיבל בית המשפט את הערעור שהגישה התביעה הצבאית על קולת העונש שהושת על המחבל ביולי 2019 – 35 שנות מאסר. המחבל היה כבן 14 בעת הפיגוע.

בנוסף, בית המשפט הותיר על כנו את העונש שהוטל על מחבל קטין נוסף בחוליה – 32 שנות מאסר. עונשו של המחבל השלישי בחוליה, קטין אף הוא – שנידון בתחילה ל- 35 שנות מאסר – הוחמר בתחילת השנה למאסר עולם.

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, המלווה את המשפחה, אמר: "אנו מברכים על הכנסת הרוצח הארור למאסר עולם לכל חייו, וזאת חרף גילו. אנחנו חייבים להשיב מלחמה כנגד הטרור, ולנקוט בענישה המירבית כנגד אותם רוצחים. הצלת חיי ישראלים קודמת לחיי המחבלים, ומכאן שיש הכרח לפעול נגד המחבלים בכל העוצמה, בשטח ובבית המשפט, גם כשמדובר ברוצחים צמאי דם בני 14".

"אנו מקווים שתקדים זה יביא להבנה כללית במערכת האכיפה שנגד טרור נלחמים בכל גיל", הוסיף בלייכר. "זה הזמן לקרוא בדחיפות לשנות את החוק הקיים ביהודה ושומרון, אשר נותן חסינות מענישה למחבלים רוצחים שעשו את מעשה הרצח טרם מלאו להם 14 שנים".

שלושת המחבלים, תושבי הכפר ביתוניא, הגיעו ב- 18 בפברואר 2016 למתחם המסחרי בשער בנימין. חוליית הטרור הצטיידה בסכינים, והגיעה למקום במטרה לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים. חברי החוליה פצעו תחילה באורח קשה אזרח ישראלי שהיה במתחם. ויסמן, חייל בחופשה בן 21 שהגיע אל המקום עם אשתו ובתו התינוקת, שמע את זעקות הפצוע ונחלץ לעזרתו. הוא נאבק במחבלים בידיים חשופות, ומנע מהם להמשיך במסע הדקירות והרצח. במהלך המאבק דקרו אותו המחבלים למוות. ויסמן קיבל לאחר מותו את צל"ש אלוף פיקוד המרכז על אומץ לבו.

אבי אביטל, האזרח שנפצע בפיגוע, הגיש לפני שבועיים תביעה נגד הרשות הפלסטינית ונגד שלושת המחבלים, בדרישה להטיל עליהם פיצוי עונשין בסך 20 מיליון שקלים. בכתב התביעה, שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, נכתב כי "הרשות הפלסטינית תומכת ומממנת מפגעים בני עוולה לאחר שהיא מעודדת אותם מינקות לפעולות אלו, ולכן מוטלת עליה אחריות ישירה לניסיון הרצח של התובע".

תגיות:פיגועינאי ויסמןשער בנימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה