חדשות בארץ

נפצע בפיגוע ותובע 20 מיליון שקלים מהרשות הפלסטינית: "מעודדת טרור"

אבי אביטל, שנפצע בפיגוע דקירה בשער בנימין, הגיש תביעה בסך 20 מיליון שקלים נגד הרשות הפלסטינית ושלושת המחבלים. בפיגוע נרצח ינאי ויסמן הי"ד, שנחלץ לעזרתו של אביטל

קברו של ינאי ויסמן הי"ד, שנרצח בפיגוע (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)קברו של ינאי ויסמן הי"ד, שנרצח בפיגוע (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

אבי אביטל, שנפצע לפני כארבע שנים בפיגוע דקירה, הגיש תביעה נגד הרשות הפלסטינית ונגד שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע. כך חשף הבוקר (רביעי) אמוץ שפירא בכאן ב'. אביטל מבקש להטיל על המחבלים והרשות פיצוי עונשין בסך 20 מיליון שקלים.

הפיגוע התרחש ב- 18 בפברואר 2016 בסניף רמי לוי בשער בנימין. שלושת המחבלים, קטינים מהכפר ביתוניא, הגיעו אל המתחם המסחרי כשהם מצוידים בסכינים, במטרה לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים. חברי החוליה פצעו תחילה באורח קשה את אביטל. ינאי ויסמן, חייל בחופשה בן 21 שהגיע אל המקום עם אשתו ובתו התינוקת, שמע את זעקות הפצוע ונחלץ לעזרתו. הוא נאבק במחבלים בידיים חשופות ומנע מהם להמשיך במסע הדקירות והרצח. במהלך המאבק דקרו אותו המחבלים למוות. ויסמן הי"ד קיבל לאחר מותו את צל"ש אלוף פיקוד המרכז על אומץ לבו.

בכתב התביעה, שהוגש אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים, נכתב כי "הרשות הפלסטינית תומכת ומממנת מפגעים בני עוולה לאחר שהיא מעודדת אותם מינקות לפעולות אלו, ולכן מוטלת עליה אחריות ישירה לניסיון הרצח של התובע".

פרקליטו של אביטל, עורך הדין שרון רביד, אמר כי "הרשות הפלסטינית עומדת מאחורי המעשים האלה – אם בחינוך מגיל רך, אם בתמיכה ועידוד, ואפילו בהתחייבות לשלם לאחר מעשה". הוא ציין, כי בכוונתו לדרוש את עיקול כספי הפיצויים מכספי המיסים של הרשות שנגבים על ידי ישראל.

בחודש ינואר קיבל בית המשפט הצבאי לערעורים את הערעור שהגישה התביעה הצבאית על קולת העונש שהושת על אחד מחברי חוליית הטרור, וגזר עליו מאסר עולם. שני המחבלים האחרים נידונו ביולי 2019 ל- 32 ו- 35 שנות מאסר, והתביעה צפויה לערער גם על גזרי דין אלו.

תגיות:פיגועכתב תביעהשער בנימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה