חדשות בארץ

התקרית סמוך לצאלים: המשטרה עצרה שני חשודים

המשטרה הודיעה על מעצרם של שני תושבי הכפר הבדואי ביר הדאג', שהסגירו את עצמם בעקבות התקרית בה הותקפו חיילי צה"ל סמוך לבסיס צאלים. הם יובאו בפני בית משפט השלום בבאר שבע לדיון בהארכת מעצרם

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שני תושבי הכפר הבדואי ביר הדאג' שבנגב נעצרו אמש (שלישי) בחשד למעורבות בתקיפת חיילי צה"ל ובגניבת ציוד מבסיס צאלים. השניים, יחד עם תושב נוסף מביר הדאג' החשוד במעורבות בתקרית, הסגירו את עצמם למשטרה. חשוד נוסף הסגיר את עצמו שלשום. בתום חקירתם של הארבעה, הוחלט במשטרה לשחרר שניים מהם ולעצור את השניים האחרים. 

מהמשטרה נמסר, כי "כהמשך לחקירת אירוע שהתרחש בשטח אש צאלים והמשכו ביישוב ביר הדאג', אמש עם סיום חקירתם של 3 תושבי ביר הדאג', אשר התייצבו בתחנת המשטרה, הוחלט על מעצרם של שניים מהם (28,24). הם יובאו במהלך היום בפני בית משפט השלום בבאר שבע, בדיון בהארכת מעצרם בחשד לכניסה לשטח סגור, גניבה, תקיפה ויידוי אבנים".

במקביל להודעה המשטרתית, עדכן השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, כי "כוחות המשטרה פתחו במבצע אכיפה מקיף בביר הדאג'". לדבריו, "14 חשודים נעצרו. 3 כלי רכב נתפסו. ציוד וכסף מזומן הוחרמו. יישר כח למפקדים ולמפקדות, לשוטרות ולשוטרים בשטח, שממשיכים לפעול לחיזוק המשילות ולחיזוק הביטחון האישי של תושבי הדרום. זה ממש לא צעד יחיד. כך זה יימשך".

בתקרית, שהתרחשה בתחילת השבוע שעבר, רדף כוח של חיילי צה"ל אחרי בדואים שנתפסו בניסיון לגנוב ציוד משטח אש סמוך לבסיס צאלים. במהלך המרדף הרכוב, הצטרפו לעימות בדואים נוספים, חבריהם של הגנבים. בסרטון שהופץ ברשת, נראה הג'יפ הצבאי של החיילים נוסע על הכביש כשהוא מוקף מצדדיו ב- 5 ג'יפים אזרחיים, שצפרו לו ללא הפסק. בהמשך התיעוד נראו הבדואים מחוץ לרכביהם, סמוך לביר הדאג', כשהם מתעמתים מקרוב עם החיילים, מתקיפים אותם באופן מילולי ואף מגיעים עמם לעימות פיזי. אחד החיילים, שחש במהלך העימות בסכנה, ביצע ירי באוויר. בעקבות התקרית החמורה, סוכם בצה"ל ובמשטרה להדק את הפיקוח באזור בסיסי הצבא בדרום הארץ.

מדובר צה"ל נמסר לאחר התקרית, כי "במהלך אימון בשטחי האש של בסיס צאלים, זיהו מספר קצינים חשד לגניבת ציוד צבאי ממקום האימון וביצעו מרדף אחר הרכב החשוד. במהלך המרדף הגיעו רכבים חשודים נוספים, והקיפו את הג'יפ של הכוח באופן מאיים ועברייני. הקצינים דיווחו למשטרת ישראל על האירוע ועצרו בצד הדרך".

"לאור ההתקהלות המסוכנת שנוצרה סביבם לאחר העצירה, ירה אחד הקצינים כדור באוויר. שוטרים הגיעו למקום, והוגשה תלונה כלפי המעורבים באירוע. בנוסף בוצע תחקור ראשוני על ידי המפקדים, והופקו הלקחים הרלוונטיים לאירועים מסוג זה. צה"ל רואה בחומרה ניסיון פגיעה מכל סוג שהוא בחיילי צה"ל".

במשטרה אמרו, כי הם רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בחיילי צה"ל וברכוש הצבא: "עם קבלת הדיווח אודות האירוע, הגיעו למקום כוחות משטרה ונפתחה חקירה שעודנה בראשיתה. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות, לפעול למיצוי הדין עם המעורבים ולהיאבק בעברייני הרכוש וביריונות הכביש באשר הם".

תגיות:משטרת ישראלאמיר אוחנהבדואיםבסיס צאלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה