חדשות בארץ

בסיס צאלים: בדואים גנבו ציוד צבאי ותקפו חיילים

בתיעוד מטריד שהופץ ברשת, נראים בדואים מקיפים את חיילי צה"ל לאחר שגנבו ציוד צבאי מבסיס צאלים, ותוקפים אותם מילולית. אחד החיילים, שחש מאוים, ירה באוויר. מהמשטרה נמסר כי "נפתחה חקירה, שעודנה בראשיתה"

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

תקרית חמורה בדרום הארץ: חיילים, הנמצאים באימון בבסיס צאלים, הותקפו על ידי בדואים שנתפסו על ידם במהלך ניסיון לגנוב ציוד צבאי מהבסיס.

בעקבות החשד שהתעורר אצלם כי הבדואים מנסים לגנוב ציוד, החלו החיילים במרדף אחריהם ברכב צבאי. אלא שבתוך זמן קצר הצטרפו לעימות בדואים נוספים, חבריהם של הגנבים. בסרטון שהופץ היום (שלישי) ברשת, נראה הג'יפ הצבאי נוסע על הכביש כשהוא מוקף מצדדיו ב- 5 ג'יפים אזרחיים, שצפרו לו ללא הפסק. בהמשך התיעוד נראים הבדואים מחוץ לרכביהם, כשהם מתעמתים מקרוב עם החיילים, מתקיפים אותם באופן מילולי ואף מגיעים עמם למגע פיזי מאיים. אחד החיילים, שחש במהלך העימות בסכנה, ביצע ירי באוויר.

דובר צה"ל מסר כי "במהלך אימון בשטחי האש של בסיס צאלים, זיהו מספר קצינים חשד לגניבת ציוד צבאי ממקום האימון וביצעו מרדף אחר הרכב החשוד. במהלך המרדף הגיעו רכבים חשודים נוספים, והקיפו את הג'יפ של הכוח באופן מאיים ועברייני. הקצינים דיווחו למשטרת ישראל על האירוע ועצרו בצד הדרך".

"לאור ההתקהלות המסוכנת שנוצרה סביבם לאחר העצירה, ירה אחד הקצינים כדור באוויר. שוטרים הגיעו למקום, והוגשה תלונה כלפי המעורבים באירוע. בנוסף בוצע תחקור ראשוני על ידי המפקדים, והופקו הלקחים הרלוונטיים לאירועים מסוג זה. צה"ל רואה בחומרה ניסיון פגיעה מכל סוג שהוא בחיילי צה"ל".

במשטרה אמרו, כי הם רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בחיילי צה"ל וברכוש הצבא: "עם קבלת הדיווח אודות האירוע, הגיעו למקום כוחות משטרה ונפתחה חקירה שעודנה בראשיתה. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות, לפעול למיצוי הדין עם המעורבים ולהיאבק בעברייני הרכוש וביריונות הכביש באשר הם".

תגיות:צה"לבדואיםבסיס צאלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה