חדשות בארץ

זנדברג: החלטת ישראל למנוע משר החוץ הגרמני להיכנס לרמאללה – מגוחכת

במהלך ביקור הבזק שלו תכנן מאס להיפגש עם בכירים ברשות הפלסטינית, אולם בישראל התנגדו, בטענה שביקורו ברמאללה לפני עזיבתו את הארץ תיאלץ אותו לשהות בבידוד במשך שבועיים בישראל עד שיורשה להיכנס לנתב"ג. זנדברג כתבה במכתבה כי מדובר בדרישה "מופרכת ומגוחכת אשר אין לה אחיזה במציאות ואינה מתיישבת עם הנהלים הקיימים לגבי הגעתו של השר לארץ"

מאס ואבו מאזן במוקטעה, ב-2018 (צילום: פלאש 90)מאס ואבו מאזן במוקטעה, ב-2018 (צילום: פלאש 90)
אא

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) דרשה היום (שלישי) משר החוץ גבי אשכנזי שלא לסכל את ביקורו ברמאללה של שר החוץ הגרמני הייקו מאס, שצפוי לנחות מחר בישראל ולהיפגש עם בכירים בממשלה. על פי הדיווח אתמול ב"הארץ", שנסמך על שלושה מקורות, במהלך ביקור הבזק שלו תכנן מאס להיפגש עם בכירים ברשות הפלסטינית, אולם בישראל התנגדו, בטענה שביקורו ברמאללה לפני עזיבתו את הארץ תיאלץ אותו לשהות בבידוד במשך שבועיים בישראל עד שיורשה להיכנס לנתב"ג. זאת, על אף העובדה כי עצם נחיתתו מגרמניה לא מחייבת אותו להיכנס לבידוד, בניגוד להנחיות הנוכחיות של משרד הבריאות.

לפי שעה טרם ברור מי אחראי לדרישה החריגה משר החוץ הגרמני שמונעת את ביקורו ברמאללה. זנדברג כתבה במכתבה כי מדובר בדרישה "מופרכת ומגוחכת אשר אין לה אחיזה במציאות ואינה מתיישבת עם הנהלים הקיימים לגבי הגעתו של השר לארץ". היא הוסיפה כי "מן הראוי שיתאפשר ביקורו של השר גם אצל מקבילו הפלסטיני ככל שהדבר תלוי בישראל".

נתניהו ומרקל, ב-2016 (צילום: לע"מ)נתניהו ומרקל, ב-2016 (צילום: לע"מ)

באופן רשמי, מאס ייוועד עם אשכנזי לפגישת היכרות ראשונה עם מקבילו החדש, אולם למעשה, מטרת ביקור הבזק היא להתריע בפני ישראל מפני ההשלכות הצפויות לה אם תאמץ את רעיון הסיפוח, שבגינה תיאלץ גרמניה לבחור בין ידידותה הרבה עם ישראל לבין מחויבותה לפתרון שתי המדינות. שר החוץ הגרמני צפוי לנחות ביום רביעי בנתב"ג והוא ייפגש עם אשכנזי ובכירים ישראלים נוספים. על פי הלו"ז, בהמשך מתוכננת שיחת וידאו עם ההנהגה הפלסטינית, ובערב יטוס מאס לירדן שם ידון באותם הנושאים.

אתמול העריכו גורמים במשרד החוץ כי התוכנית לסיפוח חלקים מיהודה ושומרון לא תגרור סנקציות על ישראל מצד גרמניה, אולם היא צפויה לערער את היחסים בין שתי המדינות. על פי הערכות בירושלים, אם בסופו של דבר ישראל לא תיענה ללחצים, גרמניה, שנחשבת לידידה קרובה של ישראל, לא עשויה להכיר מנגד במדינה פלסטינית – חרף מחויבותה לפתרון שתי המדינות שנתמך בקונצנזוס אירופי-ערבי. עם זאת, ייתכן שברלין תצמצם את הסיוע והגיבוי שהיא מעניקה לישראל בזירה הבינלאומית.

תגיות:הייקו מאסתמר זנדברגרמאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה