חדשות בעולם

איראן: עונש מוות ל"מרגל של CIA והמוסד שסייע לחסל את סולימאני"

בית משפט בטהראן גזר עונש מוות על אזרח איראני, שהורשע בריגול עבור ה- CIA והמוסד. לטענת איראן, הוא מסר מידע על מקום הימצאו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, שחוסל בתחילת השנה

תמונת סולימאני (צילום: שאטרסטוק)תמונת סולימאני (צילום: שאטרסטוק)
אא

בית משפט בטהראן גזר היום (שלישי) עונש מוות על אזרח איראני, שהורשע במעורבות בחיסולו של מפקד כוח קודס, הגנרל קאסם סולימאני.

דובר מערכת המשפט באיראן, גולאם חוסיין איסמאעילי, מסר במסיבת עיתונאים כי הנידון למוות, מחמוד מוסאווי מג'ד, הורשע בריגול עבור ה- CIA האמריקני והמוסד הישראלי בתמורה לתשלום כספי. השופטים קבעו, בין היתר, כי הוא מסר פרטים על כוח קודס ועל מקום הימצאו של סולימאני – מידע שעל פי כתב האישום סייע לחיסולו של הבכיר האיראני. הדובר ציין, כי גזר הדין יבוצע בקרוב.

מפקד כוח קודס חוסל בתחילת חודש ינואר במתקפה אווירית של צבא ארצות הברית בנמל התעופה של בגדאד. רשת NBC דיווחה, כי ה- CIA קיבל מידע מסייענים בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, לפיו סולימאני עלה על מטוס בדרכו לבגדאד, וכי המודיעין הישראלי הוא ש"סייע לאשר את הפרטים". בעקבות המידע המדויק, ולאחר שסוכנים אמריקניים אישרו את נחיתתו של המטוס בבירת עיראק, שיגרו מל"טים אמריקניים 4 טילי "הלפייר" לעבר השיירה בה נסע סולימאני. בדיווח שהתפרסם ב"ניו יורק טיימס" לאחר החיסול נטען, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו היה המנהיג היחיד במזרח התיכון שעודכן מראש על המבצע, בשיחת טלפון שקיבל ממזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו.

סולימאני בן ה- 62 מונה ב- 1998 למפקד כוח קודס, הזרוע המבצעת של משמרות המהפכה האיראניים מחוץ לאיראן. בתוקף תפקידו, הוא היה אחראי על פעילות הטרור האיראנית ברחבי האזור ועל שאיפות ההתפשטות של איראן. בשנים האחרונות הוא הוביל את נסיונותיו של משטר האייתוללות לבסס נוכחות מוצקה בסוריה ובעיראק. לאחר שנים ארוכות בהן פעל מאחורי הקלעים, הוא הפך לאחד מסמליו המובהקים של המשטר, וכמי שנחשב למעשה למספר 2 בהיררכיה שלו.

תגיות:איראןהמוסדקאסם סולימאניכוח קודס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה