חדשות בארץ

מפקד סיירת גולני: "לא עצמנו עין עד שהמחבל נלכד"

בני משפחתו של עמית בן יגאל הי"ד ערכו תצפית על הכפר יעבד שבשומרון, בו נפל במהלך פעילות מבצעית. מפקד סיירת גולני, סגן-אלוף איוב כיוף: "ממשיכים בדרכו וברוחו של עמית"

עמית בן יגאל הי"דעמית בן יגאל הי"ד
אא

בני משפחתו של לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל הי"ד, ערכו אתמול (שני) תצפית על הכפר יעבד שבצפון השומרון, בו נפל עמית במהלך פעילות מבצעית. אל המשפחה נלוו חבריו ליחידה של עמית ומפקדי החטיבה המרחבית מנשה.

מפקד סיירת גולני, סגן-אלוף איוב כיוף, סיכם את המאמצים שהובילו ללכידת המחבל: "ישנו ערך אדיר בכך שלוחמי סיירת גולני, היחידה בה שירת עמית ז"ל, הביאו לסגירת מעגל ולכדו את המחבל. כיאה לערכי סיירת גולני וללוחמיה, לא עצמנו עין עד להשלמת המשימה. מכאן אנו ממשיכים בדרכו וברוחו של עמית ז"ל, מחוזקים ונכונים לאתגרים המבצעיים הבאים, ולהגנה על כל אזרחי ישראל בכל זמן ובכל מקום שנידרש".

ברוך בן יגאל, אביו של עמית, עלה שלשום לקבר בנו, וזאת לאחר שהתבשר כי כוחות הביטחון לכדו את המחבל שהשליך בלוק על ראשו וגרם למותו.

"בן יקר שלי, באתי לכאן עכשיו לספר לך משהו", אמר האב השכול, שהשתטח על הקבר ואמר קדיש בנוכחות בני משפחה וחברים. "לספר לך זה שפגע בך עם האבן הארורה נתפס. הוא נתפס, עמית. ראש הממשלה הבטיח, שהבית שלו ייהרס".

"החיים שלנו השתנו", הוסיף בן יגאל. "אנחנו מקבלים מלא אהבה מכל עם ישראל ומכל העולם, זה פשוט לא ייאמן".

מוקדם יותר, בירך בן יגאל על לכידתו של המחבל: "30 יום אני לא ישן, 30 יום אני מחכה לטלפון הגואל", אמר בסרטון שהעלה לרשת. "כרגע הגיעו אלי נציגי השב"כ והצבא, והודיעו לנו שהמחבל נתפס ושחזר".

האב השכול הודה לכוחות הביטחון על פעילותם לתפיסת המחבל: "אני מקווה שהוא ישלם את המחיר הכי גבוה, שיירקב בבית סוהר כל החיים שלו. מי שתפס אותו זה החברים של עמית בשיתוף הרבה מאוד כוחות. תודה רבה לכל כוחות הביטחון, השם ישמור אתכם. אני מאוד מעריך את זה. אני משול לאחד שנמצא בתוך חושך מצרים, וכרגע הדליקו לי נר. אני רואה אור בקצה המנהרה".

בתגובה לפרסום הידיעה על מעצרו של המחבל, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני רוצה לשבח את צה"ל, השב"כ וזרועות הביטחון על שתפסו את הרוצח השפל של עמית בן יגאל ז"ל. אני נתתי הנחיה להרוס את ביתו של המרצח הזה. מי שמנסה לפגוע בנו – ידנו משגת אותו, במוקדם או במאוחר. בשנים האחרונות אתם רואים שזה במוקדם".

שר הביטחון בני גנץ בירך אף הוא על לכידת המחבל: "אני מקווה שתפיסת המחבל הארור תנחם את הוריו של עמית, אותם פגשתי לפני שבוע, ולו במעט. מי שיפגע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל ישלם על כך מחיר כבד. נגיע לכל אחד ובכל מקום".

הנשיא ראובן ריבלין מסר: "תחזקנה ידי כוחות הביטחון כולם, אשר הביאו ללכידתו של המחבל שרצח את סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל אחרי לילות ארוכים וחסרי פשרות במצוד אחריו. אנו נפעל ללא רחם נגד הטרור ומבצעיו ונבטיח את שלומם של אזרחי ישראל".

על פי הודעת שב"כ, המחבל הוא נזמי אבו בכר, תושב יעבד בן 49. הוא נעצר על ידי לוחמי צה"ל וכוחות שב"כ במהלך מבצע מעצרים רחב בגיזרה, שנערך מיד לאחר הפיגוע. בחקירתו בשב"כ בשבועות האחרונים עלה, כי הוא השליך את הבלוק על ראשו של בן יגאל מגג הבית בו הוא מתגורר. כוחות צה"ל עשו את דרכם לצאת מהכפר בתום פעילות לביצוע מעצרים של מבוקשים. בן יגאל חבש קסדה, בהתאם להוראות, אולם נפצע באורח קשה בשל זווית הפגיעה ועוצמתה. לאחר טיפול ראשוני בשטח, הוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

עמית בן יגאל הי"ד מסר נפשו למעננו – כעת, ההזדמנות שלנו לגמול לו טובה, בכתיבת אות בספר תורה לעילוי נשמתו. הצטרפו עכשיו!

תגיות:גולניעמית בן יגאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה