חדשות בריאות

ביממה האחרונה: 169 חולים חדשים; משרד הבריאות קורא להחזרת המגבלות

לפי נתונים שהוצגו בדיון קבינט הקורונה עולה כי קצב התפשטות הנגיף מכפיל עצמו מדי עשרה ימים. מבין המקרים החדשים בשבועות שחלפו מאז הסרת המגבלות, 40% הם בני נוער. במשרד הבריאות דרשו לבטל חלק מההקלות ולסגור את כל מערכת החינוך

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב (שני) כי ביממה האחרונה אובחנו 169 חולי קורונה חדשים. מבין 2,607 הנשאים הפעילים, 110 מאושפזים, מתוכם 23 מונשמים ו-29 במצב קשה. מאז תחילת המגפה הגיע מספר המחלימים ל-15,127 - 13 מהם החלימו מאמש.

לפי נתונים שהוצגו בדיון קבינט הקורונה עולה כי קצב התפשטות הנגיף מכפיל עצמו מדי עשרה ימים. מבין המקרים החדשים בשבועות שחלפו מאז הסרת המגבלות, 40% הם בני נוער, שעשויים להדביק מבוגרים ובעלי אוכלוסיות בסיכון, על אף שהם עצמם אינם מצויים בסיכון באף שלב. נציגי משרד הבריאות הזהירו מפי תרחיש שבו שיעור המונשמים יזנק משמעותית בשל העלייה במספר הנדבקים, לטענתם, בעוד חודש וחצי. משכך, הציעו במשרד לבטל חלק מההקלות ולסגור את כל מערכת החינוך, בדומה לטאיוואן ודרום קוריאה שהכריזו על סגירה מחודשת בשל התפרצות נוספת.

על פי הנתונים העדכניים שפרסם משרד החינוך, עד כה אותרו 385 תלמידים ועובדי הוראה שחלו בנגיף. בעקבות כך, 135 מוסדות חינוך נסגרו לאלתר ו-17,605 עובדי הוראה ותלמידים נשלחו לבידוד. "בתי הספר הללו יעברו ללמוד מרחוק כדי להמשיך את שגרת לימודיהם ככל שניתן", הבהירו במשרד החינוך. בד בבד, ממשיך המשרד לקיים הערכות מצב שוטפות ולנטר את התחלואה במערכת "באופן שיטתי וסדור" כדי לקבל תמונת מצב מקיפה.

עם זאת, משרד החינוך הודיע כי במהלך השבוע הקרוב יחודש פעילותם של 63 בתי הספר והגנים שנסגרו בעקבות הימצאות חולה קורונה בתוכם, זאת, לאחר שסיימו את הבידוד המניעתי שלהם. בהודעת המשרד נאמר עוד כי על רקע הערכות המומחים כי "הנגיף ימשיך ללוות אותנו לאורך החודשים הקרובים, ימשיך המשרד לפעול במתווה העבודה הקיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר הדיון בקבינט הקורונה כי "החלטנו קודם כל להרים הנדברקס. עצרנו את כל ההקלות שהיינו אמורים להחיל בימים הקרובים, נבדוק את זה בשבוע הקרוב. יוצא מן הכלל אחד זה אולמות אירועים - נאפשר את הפעלתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות ונדווח בהמשך". עוד אמר נתניהו: "המומחים מראים לנו שיש עלייה חדה מאוד בתחלואה. יכול להיות שאנחנו כבר בהכפלת מספר הנדבקים תוך עשרה ימים, אני מקווה מאוד שלא".

תגיות:משרד הבריאותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה