חדשות בריאות

הקורונה במערכת החינוך: עלה ל-385 מספר החולים, מחצית מהמוסדות שנסגרו – ייפתחו

לפי הנתונים העדכניים של משרד החינוך, עד כה אותרו 385 תלמידים ועובדי הוראה שחלו בנגיף. בעקבות כך, 135 מוסדות חינוך נסגרו לאלתר ו-17,605 עובדי הוראה ותלמידים נשלחו לבידוד

(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרד החינוך הודיע היום (שני) כי במהלך השבוע הקרוב יחודש פעילותם של 63 בתי הספר והגנים שנסגרו בעקבות הימצאות חולה קורונה בתוכם, זאת, לאחר שסיימו את הבידוד המניעתי שלהם. בהודעת המשרד נאמר עוד כי על רקע הערכות המומחים כי "הנגיף ימשיך ללוות אותנו לאורך החודשים הקרובים, ימשיך המשרד לפעול במתווה העבודה הקיים".

לפי הנתונים העדכניים של משרד החינוך, עד כה אותרו 385 תלמידים ועובדי הוראה שחלו בנגיף. בעקבות כך, 135 מוסדות חינוך נסגרו לאלתר ו-17,605 עובדי הוראה ותלמידים נשלחו לבידוד. "בתי הספר הללו יעברו ללמוד מרחוק כדי להמשיך את שגרת לימודיהם ככל שניתן", הבהירו במשרד החינוך. בד בבד, ממשיך המשרד לקיים הערכות מצב שוטפות ולנטר את התחלואה במערכת "באופן שיטתי וסדור" כדי לקבל תמונת מצב מקיפה.

בן דוד בדיון בכנסת, בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן דוד בדיון בכנסת, בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשעות הצהריים עדכן משרד הבריאות את עיריית נהריה על מורה מחטיבת הביניים "אלון" בבית הספר הרב תחומי מדעים ואומנויות אשר אובחנה חיובית לנגיף. לפי משרד הבריאות, ביקורה האחרון בבית הספר היה ביום חמישי. "אנו פועלים בהתאם להנחיות משרדי החינוך והבריאות, מתוך דאגה לשלומם של התלמידים והצוותים החינוכיים", נמסר מהעירייה. בשעה זו מתקיימת הערכת מצב ובסיומה יוחלטו על המשך הצעדים.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, פנתה אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החינוך יואב גלנט בדרישה להחזיר את שיטת הקפסולות ברשויות שנחשבות למוקדי התפרצות של הקורונה, בכל כיתות א'-ט'. זאת, לאור העלייה הדרמטית בתחלואה במוסדות החינוך ברחבי הארץ. לדברי בן דוד, משרד הבריאות השית הנחיות על בתי הספר שבלתי אפשרי ליישמן במצב הנוכחי. "אף אחד לא יכול לשמור על מרחק של שני מטר בין התלמידים או לאכוף חבישת מסכות במשך יום שלם", אמרה.

בן דוד הוסיפה כי "את התוצאות של ביטול מתווה הקפסולות וחזרה לכיתות גדולות אנו רואים בימים אלה בעלייה משמעותית במספר החולים". לדבריה, חלק מהרשויות המקומיות – דוגמת תל אביב, רמלה ושדרות – כבר החלו בכך ו"דואגים" לתלמידים לצוותי ההוראה בתחומן. "לפיכך, אני קוראת שוב לאנשי הקבינט ולראש הממשלה, לנהוג באחריות ולשמור על התלמידים ועל ציבור עובדי ההוראה ולחזור לשיטת הקפסולות", אמרה.

תגיות:מערכת החינוךקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה