חדשות בריאות

הממשלה נסוגה מהחוק למעקב השב"כ אחר חולי קורונה

במהלך הדיון בקבינט הקורונה ביקש ראש השב"כ, נדב ארגמן, להקפיא את החוק לטובת כלים אזרחיים, כמו אפליקציית "המגן", משום שהמצב הנוכחי יוצר "אי נוחות" בארגון. מנגד, נציגי משרד הבריאות טענו כי בשבועיים האחרונים פנו פעם אחת בלבד לשב"כ כדי שישתמש באיכון

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה הקפיא היום (שני) את הצעת החוק שמסמיכה את שירות הביטחון הכללי לבצע מעקב באמצעים טכנולוגיים אחר אנשים שבאו במגע עם חולי קורונה. זאת, ברקע ביקורת ציבורית חריפה ומחלוקת בין השרים על נוסח החוק. עם זאת, ועדת המשנה למודיעין הקצתה לממשלה 48 שעות נוספות להניח את הצעת החוק המסדירה את השימוש באיכוני השב"כ למאבק בקורונה, בטרם תפקע ההסמכה שהעניקה, ולפיכך לא מדובר בהחלטה סופית.

לפני כשבועיים אישרה ועדת המשנה לממשלה להמשיך להשתמש ביכולות השב"כ לבצע איכון סלולרי אחר אזרחים עד 16 ביוני, אך התנתה זאת בהצעת חוק שתונח היום, 8 ביוני, על שולחן הכנסת שתסדיר את הנושא. הוועדה קבעה כי אם הממשלה תבחר שלא לעשות זאת, יפקע לאלתר התוקף של ההחלטה בעניין הסמכת שב"כ. אחר הצהריים אתמול פנתה הממשלה לוועדת המשנה, וביקשה להאריך ב-48 שעות את מועד הנחת החוק על שולחן הכנסת, לאחר שהתקיים אתמול דיון בממשלה בהצעת החוק, בנימוק שהיא מתכוונת לדון בו היום במסגרת קבינט השרים להתמודדות עם משבר הקורונה. אומנם, זמן קצר לאחר שהוועדה קיבלה את בקשת הממשלה היום, החליטו השרים לחזור בהם ולא להעלות את החוק.

ארגמן בכנס, ב-2018 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ארגמן בכנס, ב-2018 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

במהלך הדיון בקבינט הקורונה ביקש ראש השב"כ, נדב ארגמן, להקפיא את החוק לטובת כלים אזרחיים, כמו אפליקציית "המגן", משום שהמצב הנוכחי יוצר "אי נוחות" בארגון. מנגד, נציגי משרד הבריאות טענו כי בשבועיים האחרונים פנו פעם אחת בלבד לשב"כ כדי שישתמש באיכון. לדברי היועצת המשפטית לוועדה, עו"ד מירי פרנקל שור, בדיווח משרד הבריאות צוין כי טרם אושר הנוהל לגבי אופן ההפעלה של השב"כ בנושא המאבק בקורונה.

יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה האוזר, אמר כי שוחח על הצעת החוק עם שר המשפטים, אבי ניסנקורן, ועם המשנים ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי ודינה זילבר, והצעת החוק מוכנה למעשה. לדבריו, הם ביקשו לדון בה במסגרת ועדת שרים לקורונה, אשר כונסה באותה שעה לדיון. "היות שממילא האישור שלנו ניתן רק עד ל-16 ביוני, ועד אז ניתן להניח שלא נסיים הליכי חקיקה, אם יחלו, ויחד עם הנתון של שימוש בכלי של מקרה אחד, אשר מראה כי אכן ההחלטה החדשה צמצמה את היקף השימוש בכלי, אני מציע שנאשר את בקשת הממשלה ל-48 שעות נוספות", אמר.

ח"כ גדעון סער הוסיף כי נתון שכזה מחזק את העובדה ש"אין קושי לאשר את בקשת הארכה, אבל כאשר נגיע לדון בהסדר הקבוע, אם זה הנפח של הדברים, בהחלט נדון בשאלת הצורך בעצם השימוש בכלי".

בתום הדיון בקבינט הקורונה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בסקירת המומחים עלה כי יש עלייה "חדה מאוד" בתחלואה. "יכול להיות שאנחנו כבר בתוך המדד הזה של הכפלה תוך עשרה ימים של קצב הנדבקים. אני מקווה מאוד שלא", אמר. הוא הוסיף כי "הדבר שהחלטנו לעשות זה קודם כל להרים הנדברקס. אנחנו עצרנו את כל ההקלות שהיינו אמורים להחיל בימים הקרובים, נבדוק את זה בשבוע הקרוב. יוצא מן הכלל אחד זה אולמות אירועים - נאפשר את הפעלתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות ונדווח לכם בהמשך".

תגיות:איכון סלולריהשב"כקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה