חדשות בריאות

ברקע עליית התחלואה: קבינט הקורונה יתכנס הבוקר

קבינט הקורונה בראשות ראש הממשלה נתניהו יתכנס לדון בצעדים הנדרשים במערכת החינוך ובתחבורה הציבורית. על סדר היום גם חוק הקורונה, שנועד להסדיר בחקיקה את תקנות החירום להתמודדות עם הנגיף

נתניהו וגנץ (צילום: לע"מ)נתניהו וגנץ (צילום: לע"מ)
אא

קבינט הקורונה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו יתכנס הבוקר (שני) בשעה 10:00 לדון בצעדים להתמודדות עם העלייה שנרשמה בימים האחרונים בתחלואה בנגיף. בנוסף, ידונו השרים בחוק הקורונה, שנועד להסדיר בחקיקה את תקנות החירום להתמודדות עם הנגיף.

במוקד הדיון בקבינט יעמדו מערכת החינוך והתחבורה הציבורית. על רקע התחלואה הגוברת במוסדות חינוך ברחבי הארץ, יידרשו השרים להחליט האם להחזיר את מערכת החינוך לשיטת הקפסולות. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, פנתה אתמול לנתניהו ולשר החינוך יואב גלנט בדרישה, כי כיתות א'-ט' יחזרו לשיטה זו ברשויות 'אדומות'.

בישיבה תיבחן גם סוגיית התחבורה הציבורית. השרים ידונו, בין השאר, בחידוש פעילותה של הרכבת, שתוכננה להיום ונדחתה בפעם השלישית. לאור העלייה בתחלואה, גיבש משרד התחבורה מתווה חדש לפתיחה, לפיו רכישת הכרטיסים תתבצע מראש באמצעות אפליקציה ייעודית, ומספר הנוסעים בכל רכבת יוגבל ל- 650.

חוק הקורונה יעלה אף הוא על סדר היום של הקבינט הייעודי לטיפול במגפה ובהשלכותיה. לאחר שבישיבת הממשלה אתמול התברר, כי לשרים ישנן השגות רבות על סעיפים בחוק, סיכם נתניהו, על דעתו של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, כי החוק יובא לדיון בקבינט הקורונה, ורק לאחר מכן יעבור לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

טיוטת חוק הקורונה גובשה ביוזמת משרד ראש הממשלה על ידי צוות מיוחד במשרד המשפטים בראשות המשנה ליועמ"ש, עורך הדין רז נזרי. בשל הביקורת הציבורית שנמתחה על החוק, הוכנסו בו תיקונים. ממשרד המשפטים נמסר, כי "השינויים בטיוטת החוק בוצעו תוך עיון במאות התייחסויות שהועברו מטעם הציבור, ודיון בעניינן יימשך גם לאחר האישור בוועדת השרים לחקיקה".

על פי הטיוטה המרוככת שתועלה לדיון, הזכות להפגין תישמר, ושוטר לא יוכל להיכנס לביתו של אדם ללא צו. כמו כן, פעילותם של בתי המשפט והכנסת תימשך. ההכרזה על מצב חירום בעת משבר תהיה תקפה ל- 30 יום, והכנסת תהיה רשאית לבטל את ההכרזה בכל עת. עוד נקבע, כי תקנות מכוח החוק יהיו חייבות לקבל את אישור הכנסת תוך שבוע; הכרזה על יישוב או שכונה כאזור מוגבל תהיה תקפה לשבעה ימים בלבד; הממשלה תחויב בהתחשבות מיוחדת באנשים עם צרכים מיוחדים; והחלטות הממשלה יתקבלו תוך התייחסות להשלכות הכלכליות על הציבור והמשק.

תגיות:נגיף הקורונהחוק הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה