חדשות בארץ

הותר לפרסום: השב"כ לכד את רוצחו של עמית בן יגאל הי"ד

לפי השב"כ, החשוד, בן 49, הוא תושב הכפר יעבד שבה התרחשה התקרית, נלכד בעקבות פעילות מודיעינית. בחקירה עלה כי אבו-בכר מתגורר במבנה ממנו השליך את האבן על בן יגאל. ממצאי החקירה יועברו לתביעה הצבאית לשם הגשת כתב אישום. נתניהו: "מי שמנסה לפגוע בנו - ידנו משגת אותו, במוקדם או במאוחר. בשנים האחרונות אתם רואים שזה במוקדם"

עמית בן יגאלעמית בן יגאל
אא

שרות הביטחון הכללי התיר הערב (ראשון) לפרסום כי בתום מצוד בן שבועות נלכד המחבל נזמי אבו-בכר, שעל פי החשד אחראי לזריקת האבן בפניו של סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד, שהביאה למותו. בן יגאל, לוחם גולני שהועלה אחרי מותו לדרגת רס"ל, היה בן 21 בעת שנפל בתחילת מאי בפעילות מבצעית בצפון-מערב השומרון.

המחבל, נזמי אבו-בכר (צילום: דובר צה''ל)המחבל, נזמי אבו-בכר (צילום: דובר צה''ל)

לפי השב"כ, החשוד, בן 49, הוא תושב הכפר יעבד שבה התרחשה התקרית, נלכד בעקבות פעילות מודיעינית. בחקירה עלה כי אבו-בכר מתגורר במבנה ממנו השליך את האבן על בן יגאל. ממצאי החקירה יועברו לתביעה הצבאית לשם הגשת כתב אישום. ברוך בן יגאל, אביו של עמית, אמר עם ההודעה על עצירתו כי "חודש שאני לא ישן בגלל הטלפון הזה. היום כשבאה הבשורה הזאתף זה כמו שהוציאו לי 200 טון של מטען".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הלכידה ואמר כי "אני רוצה לשבח את צה"ל, השב"כ וזרועות הביטחון על שתפסו את הרוצח השפל של עמית בן יגאל ז"ל". נתניהו אמר כי הנחה להרוס את ביתו של המחבל. "מי שמנסה לפגוע בנו - ידנו משגת אותו, במוקדם או במאוחר. בשנים האחרונות אתם רואים שזה במוקדם", הוסיף.

ֿ
נתניהו הערב, מברך את כוחות הביטחון (צילום: תקשורת ראש הממשלה)

התקרית אירעה בעת שהכוחות עמדו לצאת מהכפר, בתום הפעילות הלילית שכללה מעצר של 4 מבוקשים. הלוחם, בן יחיד להוריו, נפגע בראשו מאבן גדולה שהושלכה לעבר הכוחות מגג הבית האחרון בכפר. על אף שחבש קסדה, בהתאם להוראות, בן יגאל נפצע באורח קשה בשל זווית הפגיעה ועוצמתה. לאחר שקיבל טיפול ראשוני בשטח, הוא פונה בניידת טיפול נמרץ למנחת המסוקים הקרוב, והועבר במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, אולם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. הודעה נמסרה למשפחתו. כוחות הביטחון החלו בסריקות על מנת לאתר את המחבל, שזרק את האבן, ובשעה זו מבצעים מעצרים בבית ממנו הושלכה האבן.

בן יגאל הוא ההרוג הראשון של צה"ל בפעילות מבצעית מתחילת השנה. אביו, ברוך, סיפר לכאן חדשות כי עמית היה בן יחיד: "אני מרוסק. אין לי אבא ואמא, אין לי אף אחד חוץ מהילד הזה, הוא היה כל חיי. אני אפילו לא יכול לבכות. אני לא מעכל את האסון הגדול".

"הוא ביקש ללכת לסיירת גולני", אמר האב השכול. "אמרתי לו: אתה בן יחיד שלי, אתה מבין את המשמעות? הוא ענה: אין לנו מדינה אחרת. חתמתי לו על הטופס, ואמרתי לו 'אני גאה בהחלטה שלך'".

עמית בן יגאל מסר נפשו למעננו – כעת, ההזדמנות שלנו לגמול לו טובה, בכתיבת אות בספר תורה לעילוי נשמתו. הצטרפו עכשיו!

תגיות:השב"כעמית בן יגאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה