חדשות בריאות

111 חולים חדשים ביממה האחרונה, 2 נפטרו

מניין הנשאים הפעילים בישראל עלה ל-2,474, מתוכם 27 במצב קשה ו-23 מונשמים. מאמש נפטרו שני בני אדם ממחלת הריאות שלה הוא גורם, ועד כה החלימו 15,091 חולים והם שוחררו לביתם

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ביממה האחרונה אובחנו בישראל 111 חולי קורונה חדשים – כך נמסר הערב (ראשון) ממשרד הבריאות. בכך, עלה מניין הנשאים הפעילים ל-2,474, מתוכם 27 במצב קשה ו-23 מונשמים. מאמש נפטרו שני בני אדם ממחלת הריאות שלה הוא גורם, והמספר עומד כעת על 298. עד כה החלימו 15,091 חולים והם שוחררו לביתם.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, פנתה מוקדם יותר היום לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החינוך יואב גלנט בדרישה להחזיר את שיטת הקפסולות ברשויות שנחשבות למוקדי התפרצות של הקורונה, בכל כיתות א'-ט'. זאת, לאור העלייה הדרמטית בתחלואה במוסדות החינוך ברחבי הארץ. לדברי בן דוד, משרד הבריאות השית הנחיות על בתי הספר שבלתי אפשרי ליישמן במצב הנוכחי. "אף אחד לא יכול לשמור על מרחק של שני מטר בין התלמידים או לאכוף חבישת מסכות במשך יום שלם", אמרה.

מספר הנדבקים בקורונה במערכת החינוך עלה היום ל-347, שהביאו לסגירתם של 127 מוסדות חינוך. בעקבות החשש להתפשטות, 17,467 תלמידים ועובדי הוראה אולצו להיכנס לבידוד. מפילוח נתוני התחלואה לפי ערים עולה כי מרבית החולים, כ-56%, הם תושבי העיר ירושלים, ש-197 מהם חלו. מתוך 352 החולים החדשים, כ-75%, המהווים 148 נדבקים, הם תלמידי ועובדי ההוראה בגימנסיה העברית בעיר. במשרד החינוך הבהירו כי יותר מ-99% מכלל מוסדות החינוך ממשיך לפעול כרגיל. בשל העלייה בתחלואה במערכת החינוך, שר החינוך יקיים הערב הערכת מצב.

נתניהו התייחס אחר הצהריים לעלייה בתחלואת הקורונה בישראל בימים האחרונים. "זימנתי מחר בבוקר את קבינט הקורונה, שם נשקול את הצעדים המתבקשים מול התגברות המגפה, כולל בבתי הספר, כולל בתחבורה הציבורית ובתחומים אחרים גם כן", אמר בפתח ישיבת הממשלה.

בחודש שעבר, עם ההודעה על הסרה משמעותית של המגבלות, אמר ראש הממשלה כי אם יאובחנו ביום אחד מאה חולים חדשים שאינם ממוקדי ההתפרצות, כמו חו"ל, בתי אבות או יישובים שבהם יש תחלואה גבוהה - הממשלה תאלץ לבצע הערכת מצב לגבי ההקלות. נתניהו הציג גם תרחיש של הכפלת מספר החולים בתוך עשרה ימים, וכן עלייה במספר החולים הקשים ל-250.

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה