חדשות בארץ

בנט: נתניהו וגנץ יאשרו את קבורת מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי בעזה

ברקע דיווחים פלסטינים לפיהם בעזה העבירו פניות למצרים בבקשה להכניס את גופתו של שלח דרך מעבר רפיח, תקף בנט את נתניהו וגנץ ש"נותנים מתנות בחינם לאויבינו", לאחר שטען כי השניים אינם מתנגדים למהלך

רמדאן שלחרמדאן שלח
אא

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, טען היום (ראשון) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ מתכוונים לאפשר את כניסת גופתו של מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, רמדאן שלח, לקבורה ברצועת עזה. זאת, ברקע דיווחים פלסטינים לפיהם בעזה העבירו פניות למצרים בבקשה להכניס את גופתו של שלח דרך מעבר רפיח.

בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו כי נתניהו וגנץ "נותנים מתנות בחינם לאויבינו", לאחר שטען כי השניים אינם מתנגדים למהלך. "רבותיי הרה"מים נתניהו וגנץ, מדוע אישרתם את הכנסת גופתו של מנהיג הג'יהאד האסלאמי, רמדאן שלח, לקבורה ברצועת עזה?", הוסיף. "מדוע לא להתנות זאת בשחרור חללי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול ז"ל?" קודם לכן הוא תקף את הוראתו של גנץ לבטל את החלטתו האחרונה של בנט בתום כהונתו כשר הביטחון לחתום על צו המורה על עיקול כספים לבנקים שמעורבים בהעברת משכורות למחבלים. "מדוע אפשרתם היום תשלום של 100,000,000 ש"ח למחבלים רוצחים ומשפחותיהם?", כתב בנט בטוויטר.

בנט במליאה, בפברואר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט במליאה, בפברואר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רמדאן שלח, שעמד בראש הג'יהאד האיסלאמי במשך 23 שנים, מת אתמול בגיל 62 בדמשק, כשנתיים לאחר שלקה בשבץ מוחי. שלח עמד בצמרת רשימת הטרוריסטים המבוקשים של ה-FBI בארצות הברית. ב-2018 החליף אותו בראשות הארגון סגנו זיאד נחאלה. למרות המתיחות וההבדלים המהותיים ביניהם, הנשיא הפלסטיני אבו מאזן הוציא הודעת אבל על מותו, שבה נאמר כי "איבדנו דמות לאומית חשובה".

שלח נולד ב-1958 בשכונת שג'אעיה שברצועת עזה והוביל את הארגון לאחר שמייסדו פתחי שקאקי חוסל במלטה בפעולה שיוחסה לישראל. בחייו המוקדמים הושפע מתנועת האחים המוסלמים, וב-1981 היה חבר בגרעין המייסד של ארגון הטרור "הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני" ברצועת עזה בהנהגתו של פתחי שקאקי. שלח תמך במאבק חמוש בישראל והפיץ את משנתו בדרשות במסגדים ברצועה. תחת הנהגתו, ביצע ארגון הטרור פיגועי התאבדות קטלניים וירי רקטות שבהם נרצחו ונפצעו ישראלים רבים. דובר הארגון, חאזם קאסם, ספד לו: "חמד היא אחד המנהיגים עטורי התהילה של הפלסטינים".

תגיות:נפתלי בנטרמדאן שלחבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה