חדשות בארץ

רצח אורי אנסבכר הי"ד: המחבל הודה בביצוע הפיגוע

המחבל שרצח בפברואר 2019 את אורי אנסבכר הי"ד הודה לראשונה בביצוע הרצח במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים. פסק הדין יינתן במועד אחר

זירת הרצח (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90). בעיגול: אורי הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)זירת הרצח (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90). בעיגול: אורי הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)
אא

המחבל ערפאת ארפאעיה, שתקף ורצח בשנה שעברה את אורי אנסבכר הי"ד, הודה היום (ראשון) לראשונה בבית המשפט המחוזי בירושלים כי ביצע את הרצח ביער הסמוך לעין יעל שבירושלים.

עד כה סירב המחבל, תושב חברון בן 29, להודות בביצוע הפיגוע. על פי הדיווחים מבית המשפט, לאחר שאושר לו לשוחח בטלפון עם אמו, הוא חזר לאולם הדיונים והודה במיוחס לו. פסק הדין בעניינו יינתן במועד אחר.

על פי כתב האישום שהוגש נגד המחבל, הוא נכנס ב- 7 בפברואר 2019 לירושלים מבלי שהיה בידיו אישור שהייה חוקי. הוא הגיע אל היער בסמוך לעין יעל, שם הבחין באורי בת ה- 19 הי"ד, בת שירות לאומי מתקוע, שהחזיקה בצרור דפים לכתיבה, והחליט לרצוח אותה בשל היותה יהודייה. לאחר שביצע את זממו באמצעות סכין, נמלט המחבל מהזירה ונסע במונית לאזור רמאללה.

יממה לאחר הרצח, נעצר המחבל בעיירה אל-בירה, סמוך לרמאללה, על ידי כוח של הימ"מ. המעצר בוצע בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית אותה הוביל השב"כ, ובשיתוף עם הימ"מ וכוחות צה"ל. בחקירתו בשב"כ הוא הודה כי יצא מביתו כשברשותו סכין. "יצאתי מהבית לרצוח יהודי – בגלל הכיבוש ובגלל היחס לערבים במחסומים ובירושלים", אמר לחוקריו.

אמה של אורי, נאעה אנסבכר, סיפרה במהלך שבעת ימי האבל על בתה כי "אורי הייתה ילדה של אור. היא הוסיפה אור בעולם, וריפאה לבבות שבורים בכל מקום שהגיעה אליו, גם עם החברות שלה וגם עם הנערים והנערות שהתנדבה איתם וגם עם אנשים שלא הכירה. גם את הכאבים שלנו היא ריפאה".

"היא הייתה ילדה של מילים, מאז שהייתה קטנה", אמרה האם בכאב. "היא כתבה שירים שהביאו לידי ביטוי את מי שהיא בעולם. מילים מדויקות, עמוקות ופנימיות כל כך. בראש השנה האחרון היא נתנה לי שיר שזה בשבילי כמו דבר שלומדים, אני עדיין לומדת את מה שהיא נתנה לי, את מה שאפשר לצמוח ממנו. היא לימדה אותנו להתפעל מהזריחה, מהשקיעה, מהפריחה, מהשמש, מהגשם וממה שיש בעולם. לראות את האור שיש בעולם".

"היא הייתה ילדה של אמת פנימית. היא חיפשה כל הזמן לתקן את העולם. לתת ולאהוב, כמה אהבה היא נתנה. בתקופה האחרונה היא דיברה הרבה על חמלה, על כמה שהיא רוצה לחמול. היא כל כך אהבה את האדמה הזו. דווקא כשהלכה על האדמה הזו בביטחון, באמון - בא רוע כזה שלקח אותה מאיתנו".

"אני מתפללת שאורי תיתן לנו כוח להמשיך להאמין בטוב, ושתיתן לנו אור להוסיף ולהאיר פנים. אני מבקשת אולי ממי ששומע אותנו, שהדברים נכנסים ללבו, שאולי כל אחד יעשה משהו אחד קטן להוסיף אור בעולם. ואולי זה ינכיח את אורי בעולם, ואולי תהיה לנו קצת נחמה להוסיף אור בעולם".

תגיות:פיגועכתב אישוםאורי אנסבכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה