חדשות בריאות

נערכים לגל קורונה נוסף: משרד הביטחון חנך קו ייצור ראשון למסכות N95

במפעל של חברת "שיאון מדיקל" בשדרות נחנך קו הייצור הראשון בישראל, ומהבודדים בעולם, למסכות N95 המתאפיינות ברמת סינון מקסימלית, ומיועדות לצוותים הרפואיים שבאים במגע ישיר עם חולי קורונה: "המהלך מנתק אותנו מהתלות בגורמים זרים"

(קרדיט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)(קרדיט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

בצל העלייה בנתוני תחלואת הקורונה בישראל, מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון וחברת "שיאון מדיקל" חנכו בימים האחרונים בשדרות את קו הייצור הראשון בארץ, ומהבודדים בעולם, למסכות N95. כושר הייצור יגיע בשיאו לכ- 2 מיליון מסכות בחודש.

עם תחילת משבר הקורונה, הוביל משרד הביטחון מהלך אסטרטגי להעברת ייצור הציוד הרפואי הנדרש (מכונות הנשמה, מסכות, ציוד מיגון ומטושים) לייצור בישראל. זאת על מנת לצמצם למינימום את התלות בייבוא, ולהיערך מראש לגל נוסף של תחלואה. בסיוע מנה"ר ויחידת השינוע הבינלאומי במשרד הביטחון, הוטסו מסין לישראל מספר מכונות לייצור מסכות, ולראשונה הובאה לארץ גם מכונה לייצור מיליוני מסכות N95, המתאפיינות ברמת סינון מקסימלית (95% ויותר) ומיועדות לצוותים הרפואיים שבאים במגע ישיר עם חולי קורונה.

שר הביטחון בני גנץ בירך על פתיחת קו הייצור החדש, ועל פעילות משרדו לעידוד ייצור כחול לבן: "מדינת ישראל נמצאת במאבק מול נגיף שגובה חיי אדם, אנו נערכים לגל שני ונמצאים בתהליך של כניסה לשגרת קורונה. המהלך הזה גם מנתק אותנו מהתלות בגורמים זרים, גם תורם לכלכלה הישראלית בתקופה הקשה העוברת עליה, וכמובן גם מספק תעסוקה הכרחית לתושבי הדרום".

סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון – שחנך את קו הייצור החדש – הוסיף: "כחלק מהאסטרטגיה של משרד הביטחון להיות בלתי תלוי בייבוא מחו"ל, אנחנו מכריזים כאן בשדרות על עצמאות בייצור הפריט החשוב מאוד לצוותים הרפואיים, בדרגת הסינון הגבוהה ביותר. אנחנו במנה"ר תמיד נשענים על ייצור ישראלי ורואים חשיבות גדולה, כאשר המשק נמצא במצב כלכלי קשה, בהזרמת עבודה לתעשייה הישראלית, בדגש על הפריפריה".

(קרדיט תמונות: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

תגיות:משרד הביטחוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה