חדשות בארץ

שיפור במצבו של קצין צה"ל שנפצע בתאונת אימונים בצאלים

במצבו של סגן-אלוף אביחי מור יוסף, שנפצע באורח קשה מירי במהלך אימון צבאי בבסיס צאלים, חל שיפור, ופציעתו מוגדרת כעת בינונית. ממסקנות התחקיר הראשוני עולה, כי לא נמצא ליקוי בפעילות הכוח שביצע את הירי ממנו נפצע מור יוסף

אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)
אא

במצבו של סגן-אלוף אביחי מור יוסף, שנפצע אמש באורח קשה מירי במהלך אימון בבסיס צאלים בדרום, חל שיפור ופציעתו מוגדרת כעת בינונית. כך מסר הערב (חמישי) דובר צה"ל.

מפקד קורס מפקדי הפלוגות והגדודים, תת-אלוף גל שוחמי, ערך במהלך היום תחקיר ראשוני של התקרית. מהתחקיר עלה, כי במהלך במהלך תרגיל פלוגתי רטוב, כחלק מסדרת האש של קורס מפקדי פלוגות, מנהל התרגיל (מפקד צוות בקורס) נפגע מירי לוחם צה"ל מתרגל. הפגיעה אירעה כאשר חצה קו ירי ללא תיאום עם הכוח שביצע ירי מתוך המבנים. נסיבות אי התיאום נמצאות בבדיקה. התרגיל נעצר באופן מיידי, הפצוע קיבל טיפול רפואי ראשוני בשטח, ופונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

ממסקנות התחקיר עולה כי לא נמצא ליקוי בפעילות הכוח, שביצע את הירי מהמבנה. בסיכום התחקיר הראשון, ציין שוחמי כי נכון לעת הזו, ובהתחשב בכך שהתחקיר התקיים ללא הקצין שנפצע, עולה כי חציית מנהל התרגיל את קו התיאום היא הגורם הישיר שגרם לתאונה. עובדות אלו יבוררו בהמשך עם הקצין ברגע שיחלים. עד כה עלה כי ההכנות לאימון היו תקינות, ואף מחמירות, כנדרש באימונים מסוג זה, וכי הכוח ובעלי התפקידים היו כשירים לביצוע תפקידם.

מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תת-אלוף דן גולדפוס. הצוות יכלול אנשי מקצוע מגופים שונים בתחומי האימונים, ניהול תרגילים והבטיחות בפרט. חקירת מצ"ח והתחקיר המבצעי נמשכים.

תגיות:תאונת אימוניםבסיס צאלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה