חדשות בריאות

הקורונה במערכת החינוך: 14 בתי ספר וגני ילדים נוספים נסגרו

בתי ספר וגנים נוספים הצטרפו לרשימת המוסדות החינוך הסגורים, לאחר שהתגלו בהם חולי קורונה. באזור המרכז נסגרו בתי ספר בפתח תקווה, גבעתיים, תל אביב ויפו, ובדרום נסגרו מוסדות באשקלון, אשדוד ושדרות. מספר התלמידים ועובדי ההוראה שנדבקו בנגיף עלה ל- 270

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 13:33)

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט במערכת החינוך: משרד החינוך עדכן היום (חמישי), כי 14 בתי ספר וגני ילדים נוספים נסגרו בשעות הבוקר לאחר שהתגלו בהם חולי קורונה. מספר מוסדות הלימוד שנסגרו בימים האחרונים עומד כעת על 65. מניין התלמידים ועובדי ההוראה שנדבקו בנגיף עלה מ- 261 ל- 270, ו- 8,288 נמצאים בבידוד. 

הבוקר דווח, כי מורה בבית הספר היסודי "אהבת ציון" בפתח תקווה אובחנה כחולת קורונה. בית הספר נסגר, ותלמידים בשתי כיתות שבאו עמה במגע עודכנו כי עליהם להיכנס לבידוד.

בגבעתיים נסגר תיכון "בן צבי", לאחר שאחד הנערים הלומדים בו נדבק בנגיף. בתל אביב סגר בית הספר היסודי "גוונים" את שעריו, וביפו נסגרו 3 בתי הספר היסודיים "פרר" ו"טביתא" ובית הספר התיכון "טרה סנטה" בעקבות מקרי הידבקות.

גם בדרום הארץ נסגרו מספר מוסדות חינוכיים. בשדרות החליטה העיריה לסגור את בית הספר היסודי "מדעים אלון" ואת בית הספר המדעי-תורני בעיר, לאחר ששני אחים הלומדים בהם פיתחו תסמינים של קורונה. באשדוד נסגרו שלושה גנים של מוסדות "חזון מאיר", לאחר שגננת נדבקה בנגיף. עיריית אשקלון הודיעה על סגירת בית הספר "אמנויות" בעיר, לאחר שאחת מתלמידותיו אובחנה כחולה.

בתום התייעצות נוספת שקיים אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא מערכת החינוך, הוא החליט לאמץ את עמדתו של שר החינוך יואב גלנט, לפיה כל מוסד חינוכי שיאותר בו מקרה תחלואה – ייסגר. נתניהו הנחה את השר להמשיך לפעול לפתרונות מיגון וריחוק לתלמידים ולצוותי ההוראה, לטפל במוקדים שאותרו ולהמשיך במעקב ובקיום הערכות.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, פנתה אתמול במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להורות על חזרה למתווה הקפסולות לגנים ולכתות א'-ג', ובנוסף לאפשר לקיים הוראה מרחוק משולבת בלמידה בבתי הספר לכתות ד'-ט'. לדבריה, צעדים אלו ימנעו סיכון מיותר לעובדי הוראה שבאים במגע עם מאות תלמידים.

בתוך כך, עיריית ראשון לציון הודיעה כי החטיבות והתיכונים בעיר יעברו החל מיום ראשון הקרוב למודל לימודים ייחודי בעיר לתקופת הקורונה, שישלב בין לימודים מרחוק ומקרוב, בהתאם למערכת שבועית שאושרה על ידי הפיקוח. התלמידים יחולקו לקבוצות שיכללו עד 20 משתתפים, ובזמן השהות בבית הספר יושם דגש על פעילות הפגה וספורט, עבודות חקר וחלופות הערכה. עובדי ההוראה יגיעו לבית הספר לפי מערכת העבודה הקבועה שלהם.

ראש העיר רז קינסטליך אמר: "אנו רואים את מה שקורה ברחבי הארץ. חשוב לנו לשמור על בריאותם של התלמידים מחד, ומאידך להמשיך בשגרת החיים והלימודים עד כמה שניתן. המודל שיצרנו, בשיתוף עם משרד החינוך, יספק פיתרון הולם לתלמידים, לצוותי החינוך ולהורים, ויסייע לנו להפחית את סיכוני ההדבקה עד כמה שניתן".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה