חדשות יהדות

פוסק ההלכה: "חרד מכובד האחריות של פיקוח נפש"

הרב אשר וייס התייחס לחובה ללבוש מסכה, וציין חובה על כל אדם להיזהר שלא להידבק בקורונה, ויותר מכך: להיזהר שלא להדביק אחרים

  • י"ב סיון התש"פ
הרב אשר וייס ( צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)הרב אשר וייס ( צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

הרב אשר וייס, בעל סדרת ספרי ההלכה "מנחת אשר" נשא דברים בפני אברכי הכולל להם הורה שלא להוריד את המסכה מהפנים בכל זמן הלימוד

"טרם נתחיל בשיעור, כמה הערות קטנות בנוגע למצב המשונה שאנחנו מצויים בו. מה שאני מגדיר כמצב של הסתר פנים, כולנו יושבים בהסתר פנים.

"אני יודע ואני רואה שיש אברכים שקשה להם ללבוש מסיכות כל היום", אמר הרב וייס, והוסיף: "אני מעדיף שאברכים שלא יכולים ללבוש מסיכה שלא יבואו לכולל".

"אני חרד ממצב שבו חלילה מישהו יחלה בכולל, לא רוצה להרבות מחלה וסכנה. אז ב"ה כולכם צעירים ובריאים. אני לא כל כך צעיר כמוכם. אבל כל אחד מכם יש לו הורים בבית, סבים וסבתות. ולכן אני חרד מכובד האחריות של פיקוח נפש", אמר ראש הכולל.

לפני כשבועיים, בעת שנפתחו בתי הכנסת לתפילה וללימוד, אמר הרב וייס: "אני חושב שמשרד הבריאות הוא מיקל גדול, הוא עם הארץ, ואנחנו צריכים להחמיר יותר ממנו". הרב ציין כי חובה להחמיר בשמירת הבריאות. "אני חושב שאנחנו צריכים לנהוג במשנה חומרא במשנה זהירות, כי בדיני נפשות עסקינן".

על מנת להישמר שלא להידבק בנגיף ולא להדביק אחרים, יש להקפיד מאוד על הנחיותיו של משרד הבריאות, שהן: חבישת מסכה המכסה את הפה ואת האף; שמירת מרחק של 2 מטר בין אדם לאדם; ושמירה על היגיינה, שימוש באלכוג'ל ורחיצת ידיים בסבון במשך 20 שניות.

הרב זמיר כהן - האם יש קשר בין ימי הקורונה לבין בשורת הגאולה?

 

תגיות:פוסק הלכהמסכההרב אשר וייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה