חדשות בריאות

נתניהו: כל מוסד חינוכי שיאותר בו מקרה תחלואה – ייסגר

נתניהו החליט לאמץ את מדיניות משרד החינוך, שהורתה על סגירת כלל מוסדות החינוך שאותר בהם חולה קורונה. הוא הנחה את שר החינוך "להמשיך לפעול לפתרונות מיגון וריחוק לתלמידים ולצוותי ההוראה" וכן להמשיך לטפל במוקדים שאותרו. "ראש הממשלה הנחה להמשיך לעקוב ולקיים הערכות מצב", נמסר

נתניהו, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)נתניהו, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) כי כל מוסד חינוכי שיאותר בו מקרה הידבקות בנגיף הקורונה – ייסגר. בכך, אימץ נתניהו את מדיניות משרד החינוך, שהורתה על סגירת כלל מוסדות החינוך שאותר בהם חולה קורונה. ההחלטה התקבלה בתום התייעצות בעקבות התפשטות הנגיף במערכת החינוך, בהשתתפות שר החינוך יואב גלנט וראש המל"ל בן שבת.

לפי משרד ראש הממשלה, נתניהו הנחה את שר החינוך "להמשיך לפעול לפתרונות מיגון וריחוק לתלמידים ולצוותי ההוראה" וכן להמשיך לטפל במוקדים שאותרו. "ראש הממשלה הנחה להמשיך לעקוב ולקיים הערכות מצב", נמסר. אמש החליט נתניהו בתום הערכת מצב כי בתי הספר בכל רחבי הארץ ימשיכו את שגרת הלימודים – חרף העלייה בכמות חולי הקורונה החדשים.

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מספר בתי הספר שנסגרו בעקבות המדיניות החדשה של משרד החינוך עלה היום ל-43, בראשם הגימנסיה העברית בירושלים שמחזיקה במספר החולים הגבוה ביותר. אחר הצהריים אובחנה תלמידה באולפנת צביה באשקלון כחולה בנגיף, ובעקבות כך הוחלט על הכנסתם של 580 תלמידות וכ-100 אנשי צוות לבידוד. מספר המבודדים במערכת החינוך עלה היום מ-4,925 בני אדם ליותר מ-7,500. גם מקיף ו' בבאר שבע נסגר, ובמספר מוסדות נוספים, כמו מקיף ז' בעיר, קראו ההורים שלא להתייצב במסגרות הלימודיות.

בבית החולים סורוקה מסרו כי בימים האחרונים מסתמנת עלייה בהיקפי תחלואת הקורונה בדרום. לפי בית החולים, מחלקת הקורונה החדשה בסורוקה אוכלסה אתמול ומאושפזים בה כעת שישה מטופלים - שניים במצב בינוני והיתר במצב קל, בהם גם ילדה בת 5 ואמה. ד"ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ פנימי ומנהל מחלקת קורונה בסורוקה, הוסיף: "קיימת מגמת עלייה במקרי הידבקות באזורנו והחזרה לשגרת קורונה מצריכה מכולנו לנהוג באחריות ולהקפיד על הנחיות של עטיית מסכות, ריחוק חברתי והיגיינת ידיים. רוב החולים אמנם סובלים מתסמינים קלים אך חלקם עלולים לפתח דלקת ריאות קשה במהלך המחלה, שבמקרים קשים מצריכה הנשמה וטיפול באמצעים מורכבים, כפי שראינו בגל הקודם".

אתמול פורסם כי בהסתמך על סקר סרולוגי מדגמי ראשון בישראל, שיעור החשיפה בישראל לנגיף הקורונה עומד על כ-2.5% מהאוכלוסייה, המהווים 200 אלף נדבקים – פי עשרה ויותר ממספר החולים הרשמי. לפי הערכות החוקרים, רובם המובהק לא גילה תסמינים, אך מאחר שנוגדני הנגיף אותרו בדמם, ניתן לקבוע כי הוא הנגיף היה בגופם.

במשרד הבריאות הודיעו מוקדם יותר כי החל מהשבוע הבא יתחילו קופות החולים במערך הבדיקות הסרולוגיות בכל הארץ בקרב 70 אלף נבדקים ראשונים. במשרד ציינו כי כבר היום החל מבצע בדיקות סרולוגיות בבני ברק באמצעות מד"א, ובהמשך יוכלו להיבדק עוד "עשרות אלפי אזרחים", כחלק מהליך של בדיקת דם שגרתית.

תגיות:קורונהמערכת החינוךבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה