חדשות בריאות

זעם עצום על סין: הסתירה מידע קריטי ואפשרה לקורונה להתפשט בעולם

בקרה הדוקה של השלטונות בסין, בתוספת תחרות פנימית במערכת הבריאות הסינית – גרמו לעיכוב קריטי בשחרור המפה הגנטית של הנגיף, וממילא להתפשטותו הנוראה ברחבי העולם

  • י"א סיון התש"פ
(צילום: shurrerstock)(צילום: shurrerstock)
אא

תחקיר של סוכנות הידיעות AP מאשים את סין בהסתרת מידע קריטי מארגון הבריאות העולמי. על פי הדיווח, ב-2 בינואר הצליחה מעבדה סינית לפצח את הגנום של הנגיף, אך למרות הדרישה של ארגון הבריאות העולמי לקבל את המפה הגנטית של הנגיף, השלטונות בבייג'ינג הסכימו לשחרר את הגנום רק שבוע לאחר ששלוש מעבדות שונות הצליחו לפצח אותו.

מסמכים פנימיים הראו כי בקרה הדוקה של השלטונות ותחרות פנימית במערכת הבריאות הסינית עמדו מאחורי העיכוב הקריטי בשחרור המידע החשוב. את המידע הראשוני על מספר המקרים ומצב החולים סיפקה סין רק שבועיים לאחר מכן, תוך שהיא מסתירה את המידע האמיתי.

באחת הפגישות שנערכו בחודש ינואר בארגון הבריאות העולמי, אמרה האפידמיולגית מריה ואן קרקהובה, בכירה בארגון, כי "אנו עובדים על פי מידע מינימלי ביותר. זה בבירור לא מספיק על מנת לבצע תכנון נכון".

גם הנציג הבכיר של ארגון הבריאות העולמי בסין, ד"ר גאודן גלאה, האשים את סין בהסתרת מידע קריטי, וציין כי "אנו כרגע בשלב בו הם מעבירים לנו את המידע 15 דקות לפני שהוא מתפרסם בטלויזיה הסינית הממלכתית".

ראש אגף החירום בארגון הבריאות העולמי, מייקל ראיין, אמר בשבוע השני של חודש ינואר כי "הגיע הזמן להעביר הילוך ולהפעיל לחץ נוסף על סין. אנו מנסים בלי סוף לקבל עדכונים מסין על המתרחש".

יצויין כי בין התאריך בו הצליחה מעבדה סינית לפצח את הגנום של הנגיף, 2 בינואר, ועד לתאריך בו הכריז ארגון הבריאות העולמי כי מדובר במגיפה, 30 בינואר, חלף כמעט חודש שלם בו ניתן היה לעצור את ההתפשטות של הנגיף הקטלני ברחבי העולם.

עלי מוקדאד, פרופסור במכון למדעי הבריאות באוניברסיטת וושינגטון, אמר כי "ברור שיכולנו להציל חיים רבים יותר ולהימנע ממקרי מוות רבים אם סין וארגון הבריאות העולמי היו פועלים מהר יותר". עוד הוסיף מוקדאד ואמר כי "יחד עם זאת, אם ארגון הבריאות העולמי היה מתעמת עם סין, זה יכול היה לגרור מצב גרוע הרבה יותר של אי קבלת מידע כלל".

זה לא חדש שהסינים לא מדווחים אמת, אבל ככל ששוקעים עמוק יותר במשבר הקורונה העולמי, מבינים שהפעם בייג'ינג הלכה רחוק מדי. צפו:

(קרדיט: כאן - תאגיד השידור הישראלי)

תגיות:סיןארגון הבריאות העולמינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה