חדשות בארץ

נמשכים מאמצי המפלגות החרדיות לביטול חוק הגיור

במטרה להגיע לשיתוף פעולה קואליציוני, מתקיימות פגישות נציגים חרדים עם מפלגות שונות. נעשים מאמצים לבטל את חוק הגיור של הממשלה הקודמת, ולהשיב את הסמכות לרבנות הראשית

אא

בניסיון להגיע להבנות בנושא המשא ומתן הקואליציוני, נפגשו אתמול (שלישי) ראשי תנועת "דגל התורה", ח"כ משה גפני, וכן מזכ"ל התנועה, יעקב אשר, עם חברי מפלגת "הבית היהודי".

על פי נתונים שנמסרו לאחר הפגישה, עיקר הדיון היה חוק הגיור. אנשי "הבית היהודי" מתנגדים לשינוי בהצעת חוק הגיור, לפיה יכול כל רב עיר לגייר. דרישת החרדים היא להחזיר את הסמכות לרבנות הראשית באופן בלעדי, ומבהירים כי פגישות כמו זו שנערכה אתמול, מתקיימות עם כל המפלגות ואין בכך כל מסר.

לאחר אישור הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס, לפני קצת יותר משנה, תקף גפני בחריפות: "לא הופתענו מהבגידה של סיעת הבית היהודי ויושבת ראש הוועדה... יושבת ראש הוועדה התחייבה לחבריי ולי שלא תהיינה סנקציות פליליות כמו גם ראש הממשלה ובסופו של דבר התברר כי 'פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר'".

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

"עופר שלח הודה שהסכים לוותר על השחיתות במוסדות ההסדר תמורת הפללת לומדי התורה החרדים. יבוא יום נקם ושילם", הבטיח גפני.

אנשי הבית היהודי יודעים שהם בעמדת כוח נמוכה יותר מזו של החרדים, הן מבחינת גודל המפלגה והן מבחינת קרבה לראש הממשלה, אך סומכים על אביגדור ליברמן, שמתנגד אף הוא לשינויים בחוק הגיור.

בסיעות החרדיות אומרים כי הנושא ממשיך לעמוד על הפרק, ומתקיימות שיחות בין כל גורם אפשרי, כולל שיחות עם ראש הממשלה. "מקווים שהנושא יסודר על הצד הנכון והטוב ביותר עבור עולם היהדות".

תגיות:חוק הגיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה