חדשות בעולם

גל המחאה האלים בארה"ב: 1,600 חיילים הועברו לוושינגטון

לאחר מחאת הענק סמוך לבית הלבן, הודיע הפנטגון על שליחתם של 1,600 חיילים לוושינגטון, כדי לסייע בהשבת הסדר. ההפגנות ברחבי ארצות הברית נמשכו זה הלילה השמיני ברציפות, אולם ניכרה ירידה במפלס האלימות

הבית הלבן (צילום: שאטרסטוק)הבית הלבן (צילום: שאטרסטוק)
אא

משרד ההגנה של ארצות הברית הודיע הלילה (בין שלישי לרביעי) על שיגור 1,600 חיילים לוושינגטון, זאת בעקבות המהומות שפרצו לאחר מותו של האזרח האפרו-אמריקני ג'ורג' פלויד. ההפגנות ברחבי ארצות הברית נמשכו זה הלילה השמיני ברציפות, אולם ניכרה ירידה במפלס האלימות.

כזכור, הנשיא דונלד טראמפ הצהיר בלילה הקודם (בין שני לשלישי) כי לא יהסס לשלוח כוחות צבא בכל מקום בארצות הברית בו יידרשו. הפנטגון הבהיר, כי בשלב זה הכוחות נמצאים "בכוננות מוגברת", אולם טרם החלו בפעולתם בבירה.

על אף שעוצר הוכרז במספר ערים – בין השאר בוושינגטון ובניו יורק, בלוס אנג'לס וסיאטל – אזרחים רבים יצאו גם הלילה לרחובות. ברוב המקומות המחאות עברו בשקט יחסי, אך עדיין נרשמו עימותים בין מפגינים ושוטרים במספר מוקדים. אלפי מפגינים נאספו שוב בפארק לפאייט, מול הבית הלבן, אולם בניגוד ללילה הקודם ההפגנה התפזרה בשקט יחסי. בניו יורק, לעומת זאת, התרחשה תקרית אלימה, כאשר שוטרים פתחו באש לעבר מפגינים. חמישה בני אדם נפצעו בעימותים, ביניהם שני שוטרים. מאות מפגינים נעצרו ברחבי העיר, וכך גם בלוס אנג'לס.

בתגובה לאירועים בניו יורק, כתב טראמפ בטוויטר כי "ניו יורק יצאה לגמרי משליטה". הוא קרא לראש העיר, ביל דה בלאזיו, ולמושל אנדרו קומו "לדכא את המהומות עכשיו", ותהה: "מתי המושל קומו יקרא לעזרת הממשל הפדרלי?".

תגיות:מהומותארצות הבריתדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה