חדשות בריאות

נתניהו החליט: למרות העלייה בתחלואה, הלימודים יימשכו בכל הארץ

זמן קצר לאחר ששר החינוך הביע ביקורת חריפה על כוונת משרד הבריאות להמליץ לממשלה להורות על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים החליט ראש הממשלה שלא להשבית את פעילות מוסדות החינוך - חרף העלייה בכמות חולי הקורונה החדשים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (שלישי) בתום הערכת מצב כי בתי הספר בכל רחבי הארץ ימשיכו את שגרת הלימודים – חרף העלייה בכמות חולי הקורונה החדשים. בהתייעצות השתתף ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, לצד שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט.

ההחלטה השנויה במחלוקת באה זמן קצר לאחר ששר החינוך הביע ביקורת חריפה על כוונת משרד הבריאות להמליץ לממשלה להורות על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה במערכת החינוך. גלנט אמר כי "המציאות הזאת מאפשרת לנו ללמוד את העניין ולהמשיך ולהפעיל את מערכת החינוך. הניסוי הזה למעשה לא יקר, כי נגיף הקורונה לא קטלני לגביהם, המחלה קטלנית לאנשים מעל גיל 70 שלא נמצאים במערכת החינוך והם בגדול מהווים 90% מהתמותה". הוא הוסיף כי עמדת משרד החינוך היא שלא צריך לסגור את מערכת החינוך, "ובמשרד הבריאות יכולים לחשוב אחרת, זה בסדר ולגיטימי, אבל אני אומר את עמדתי על סמך הנתונים שיש לי".

על פי נתוני משרד החינוך בשבוע האחרון, העלייה הדרמטית בכמות המקרים החדשים באה בשל התפשטות הנגיף במערכת החינוך. היום הודיע משרד החינוך על 217 תלמידים ומורים שנדבקו בקורונה בבתי הספר ובגנים, ב-31 מוסדות לימוד, שאילצה כ-10,000 תלמידים ומורים להיכנס לבידוד עד להשלמת החקירות האפידמיולוגיות ובחינה כמה תלמידים נוספים נדבקו. משעות הבוקר נסגרו בתי ספר בבאר שבע, חולון, שדרות, רהט וערערה, לאחר שאובחנו בהם אנשי סגל ותלמידים כחיוביים לנגיף. בעיריית ירושלים אף הורו על הפסקת כלל החוגים המתקיימים בבתי הספר עד להודעה חדשה.

אחר הצהריים כתב גלנט בחשבון הטוויטר שלו כי  לצד התנגדותו הנחרצת לסגור חלקים ממוסדות החינוך, "אנחנו חייבים להמשיך ולהיות עם אצבע על הדופק, לקיים הערכות מצב שוטפות, לנקוט במדיניות מחמירה ובמשנה זהירות במטרה למנוע מקרי הידבקות נוספים". הוא חזר על הודעתו מאתמול, לפיה "בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר". לפי הדיווח בצהריים בחדשות 12, משרד הבריאות התכוון להכריז על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים היום או מחר, במסגרתו יונחו מנהלי המוסדות להפסיק את הפעילות הפרונטלית של המסגרות עד לסוף השנה.

תגיות:קורונהמערכת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה