חדשות בארץ

לאחר שכינה את אוחנה "שר לעומתי", נציב התלונות נזף בשופט מזוז

נציב התלונות אימץ את טענת השופט מזוז, לפיה דבריו לא התייחסו ישירות לאוחנה, אך העיר כי הדבר לא ברור כדי הצורך לשומעים: "מעצם האפשרות כי הדברים יתפרשו באופן זה, נגזרת המסקנה כי ראוי היה להימנע מאמירת הדברים באופן שהם נאמרו"

השופט מזוז (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)השופט מזוז (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

נציב קבילות הציבור על השופטים, שופט בית המשפט העליון לשעבר אורי שהם, נזף היום (שלישי) בשופט העליון מני מזוז וקבע כי היה עליו להימנע מלהתבטא נגד שר המשפטים לשעבר, אמיר אוחנה, אותו כינה "שר לעומתי". הצעד החריג בא בעקבות תלונה שהוגשה לנציב מטעם ארגון "בצלמו", עו"ד יותם אייל מהפורום המשפטי למען ישראל ועו"ד אביעד ויסולי.

השופט מזוז אמר את הדברים בכנס חיפה למשפט שהתקיים בנובמבר, במהלכו נשאל על המתיחות בין מערכת המשפט לשר אוחנה. "המצב של שר משפטים לעומתי או בכלל שר לעומתי הוא מצב בעייתי, מטריד, מציק", אמר מזוז, "זה בעייתי גם במשרדים אחרים". בעקבות התלונה לנציב התלונות הבהיר מזוז כי "המתלוננים לא ירדו לסוף דעתי", על אף שהודה כי השאלה שהופנתה אליו מהקהל התייחסה במפורש לעימות פנימי במשרד המשפטים בין שר המשפטים למערכת המשפט המקצועית במשרד ולטענות השר כלפיה. לטענתו, "בתשובתי נמנעתי מהתייחסות ספציפית לדברי השר ולטענותיו, אלא השבתי באופן כללי בנוגע לתופעה של שר לעומתי שאינה חדשה. בדברים אלה הבעתי עמדה כללית".

אוחנה, בפברואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)אוחנה, בפברואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

נציב התלונות אימץ את טענת השופט מזוז, לפיה דבריו לא התייחסו ישירות לאוחנה, אך העיר כי הדבר לא ברור כדי הצורך לשומעים. "דומני כי לא יהיה מופרך להניח שהמאזין לשאלה ולתשובת השופט יכול להתרשם כי דבריו כוונו באופן ספציפי אל שר המשפטים המכהן. מעצם האפשרות כי הדברים יתפרשו באופן זה, נגזרת המסקנה כי ראוי היה להימנע מאמירת הדברים באופן שהם נאמרו".

אוחנה השתמש בדבריו של מזוז נגדו בערעור שהגיש לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בתחילת החודש שעבר, נגד החלטת האחרון שלא לפסול עצמו מהדיון שבו הקפיא את הליך הארכת כהונת ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד, שבא בעקבות עתירות לבג"ץ נגד כוונת אוחנה להאריך אותה. אולם, הערעור נמחק לאור הודעת אלדד כי הוא אינו מעוניין בתפקיד.

מנכ"ל בצלמו, שי גליק, מסר בעקבות החלטת נציב התלונות על הרשות השופטת כי "על שופטים להיזהר בדבריהם גם בכנסים אקדמיים ועליהם לכבד את הרשות המחוקקת ואת שרי הממשלה". עו"ד אביעד ויסולי הוסיף: קביעתו של נציב התלונות על השופטים כי הטענה בדבר אי אמירת אמת על ידי השופט מזוז בהחלטה שיפוטית מהווה עילה לבירור על ידי הנציב, היא החלטה חשובה ביותר, אשר תכה גלים בכל בתי המשפט". לדבריו, "יש להצר על כך שכבוד השופט מזוז, מרום תפקידו כשופט בית המשפט העליון, ממשיך להכחיש את הברור מאליו, כי דבריו התייחסו לשר המשפטים אמיר אוחנה כשר לעומתי - הכחשה שנדחתה אפילו על ידי נציב התלונות".

תגיות:מני מזוזנציב תלונות הציבור על שופטיםאמיר אוחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה