חדשות בריאות

פתיחת הרכבת תידחה? "נצנן קצת את ההתלהבות"

יו"ר ועדת הכלכלה אמר בדיון כי הוא חושש שהרכבת לא תיפתח בשבוע הבא, אם משרד התחבורה לא יכין מתווה ברור לשמירה על בריאות הציבור. ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הבהיר מנגד כי אין שינוי בסיכומים המקוריים, לפיהם החל מיום שני תחודש פעילות הרכבות ללא מגבלת נוסעים

חיטוי בתחנת רכבת ישראל(צילום: רכבת ישראל)חיטוי בתחנת רכבת ישראל(צילום: רכבת ישראל)
אא

בעקבות העלייה הדרמטית בנתוני התחלואה ברחבי הארץ, בממשלה שוקלים לדחות בפעם הרביעית את חידוש פעילותה של הרכבת – כך עולה מדיון שנערך היום (שלישי) בוועדת הכלכלה של הכנסת. במסגרת אסטרטגיית היציאה שהציג בראשית החודש שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו נקבע כי פעילות הרכבות תחודש ב-17 במאי, אולם בהמשך הוחלט לדחות את תאריך היעד ל-1 ביוני. לאחר מכן סוכם בין שר הבריאות יולי אדלשטיין, שרת התחבורה מירי רגב וגורמי המקצוע על דחייה נוספת ליום שני הקרוב, 8 ביוני.

לדברי רותי גרוס, ראש תחום חטיבת הבריאות במשרד הבריאות, ייתכן שהרכבת לא תשוב ביום שני. "אולי נצנן קצת את ההתלהבות. נקיים דיון בחמישי עם המל"ל, האם זה באמת ייפתח", אמרה גרוס בדיון בכנסת. "אנחנו רוצים לשמור על הבריאות של הציבור, אם התחלואה תמשיך לעלות - יצא שכרנו בהפסדנו".

יו"ר ועדת הכלכלה, יעקב מרגי, אמר בתגובה לדבריה כי הוא  חושש שהרכבת לא תיפתח בשבוע הבא, אם משרד התחבורה לא יכין מתווה ברור לשמירה על בריאות הציבור. ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, אמיר אסרף, הבהיר כי אין שינוי בסיכומים המקוריים, לפיהם החל מיום שני תחודש פעילות הרכבות ללא מגבלת נוסעים. מרגי השיב לו: "קראתי את הבעת הפנים שלה (גרוס – א"פ) שהיא כבר שלחה באותות מורס למקבלי ההחלטות, אם אתה מצפה שב-8 בחודש היא תיפתח כפי שהיא ויש התפתחויות. אם אתה לא תכין מתווה איך שלום הציבור יישמר ברכבת - היא לא תיפתח הרכבת ויש לי חשש כבד שלא תיפתח". במקום זאת, יו"ר הוועדה קרא לגייס את חברות ההסעה הפרטיות לתגבור קווי התחבורה הציבורית. סגן השר אורי מקלב הגיב: "האוצר לא אפשר".

בתחילת החודש סוכם כי תנועת הרכבות תחודש בכפוף לאישורו של משרד הבריאות, תוך בחינת כלל המרכיבים הדרושים לשמירה על בריאות הנוסעים, בהתחשב בקושי הטבעי לשמור על כללי הריחוק החברתי הנדרשים בקרונות הרכבת. במשרד התחבורה הדגישו, כי הנוסעים יידרשו לאחריות חברתית, בדומה לכלל המקומות הציבוריים, הכוללים שמירה על מרחק, עטיית מסיכה והימנעות משימוש ברכבת במקרה של תסמיני מחלה.

תגיות:רכבת ישראלקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה