חדשות בריאות

דיווח: משרד הבריאות צפוי לסגור את חטיבות הביניים והתיכונים

לפי הפרסום, ההמלצה על סגירת מוסדות החינוך צפויה לצאת היום או מחר, והיא תכלול הנחיה למנהלי המוסדות להפסיק את הפעילות הפרונטלית של המסגרות עד לסוף השנה. היום הודיע משרד החינוך על 217 תלמידים ומורים שנדבקו בקורונה בבתי הספר ובגנים, ב-31 מוסדות לימוד, שאילצה כ-10,000 תלמידים ומורים להיכנס לבידוד

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות צפוי להמליץ בימים הקרובים על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה במערכת החינוך. לפי הדיווח היום (שלישי) בחדשות 12, ההודעה על כך צפויה לצאת היום או מחר, והיא תכלול הנחיה למנהלי המוסדות להפסיק את הפעילות הפרונטלית של המסגרות עד לסוף השנה.  

על פי נתוני משרד החינוך בשבוע האחרון, העלייה הדרמטית בכמות המקרים החדשים באה בשל התפשטות הנגיף במערכת החינוך. היום הודיע משרד החינוך על 217 תלמידים ומורים שנדבקו בקורונה בבתי הספר ובגנים, ב-31 מוסדות לימוד, שאילצה כ-10,000 תלמידים ומורים להיכנס לבידוד עד להשלמת החקירות האפידמיולוגיות ובחינה כמה תלמידים נוספים נדבקו. משעות הבוקר נסגרו בתי ספר בבאר שבע, חולון, שדרות, רהט וערערה, לאחר שאובחנו בהם אנשי סגל ותלמידים כחיוביים לנגיף. בעיריית ירושלים אף הורו על הפסקת כלל החוגים המתקיימים בבתי הספר עד להודעה חדשה.

הגימנסיה העברית בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)הגימנסיה העברית בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בתי הספר שבהם אובחנו חולים הם מקיף ו' בבאר שבע, שבו נמצא תלמיד כחולה בקורונה; גימנסיה קציר בחולון, שבה אובחן תלמיד נוסף; מקיף גוטוירט בשדרות, שבו זוהה תלמיד כחולה וארבעה נוספים גילו תסמינים; מקיף ברהט, שם אובחן מורה; ובית הספר בערערה, שבו נמצא מורה. בעיריית בני ברק בבני ברק הודיעו בצהריים על תלמיד שנמצא חיובי לנגיף בגן שע"י תלמוד תורה קרלין. בהנהלה החליטו לנקוט בכל כללי הבטיחות ובמשנה זהירות כפול, ובהתאם לכך תלמידי הכתה ייכנסו לבידוד מקוצר עד ליום הלימודים האחרון בו למדו יחדיו. כמקדם זהירות נוסף, בתיאום עם אגף החינוך, השביתה ההנהלה את הלמידה בגנים עד לשבוע הבא.

שר החינוך יואב גלנט הודיע אתמול כי בית ספר שבו יתגלה חולה מאומת ייסגר באופן מיידי. לפי גלנט, אם יתברר כי לא היו יותר ממקרי הדבקה בודדים מאותו חולה, בית הספר ישוב לפעילות לאחר יומיים. לדבריו, "המחלה פורצת אחרי חמישה ימים בממוצע. אם תלמיד היה בימים האלה בבית הספר, סבירות גבוהה שהוא הדביק אנשים נוספים, ואם זה המצב - יפה שעה אחת קודם". הוא הוסיף: "שר הבריאות ואני הגענו להסכמה שיהיה תהליך אפידמיולוגי מיידי - מבצעים בדיקות לכל ילדי הכיתה וההסעה של התלמיד, ואם מתגלים מקרים נוספים בודקים מעגלים נוספים".

תגיות:קורונהמערכת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה