חדשות בארץ

השר יזהר שי נגד השר דודי אמסלם: שיתנצל – או שיודח

השר דודי אמסלם תקף אתמול במליאת הכנסת את התנהלות המשטרה בחקירות נתניהו. שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, פנה בתגובה לראש הממשלה וקרא לו לדרוש מאמסלם לחזור בו: "אם חלילה לא יסכים לעשות כן, יש לשקול להציע לו להשתחרר מתפקידו"

אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

עימות בממשלה: שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי (כחול לבן) פנה הבוקר (שלישי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לפטר את השר דודי אמסלם (הליכוד) מתפקידו כשר המקשר בין הממשלה והכנסת, זאת באם יסרב להתנצל על דבריו אמש במליאה.

במכתבו, שנשלח במקביל לראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בני גנץ, הביע שי הסתייגות מדבריו של אמסלם, שהשיב להצעות אי אמון שהוגשו נגד הממשלה: "לאור התבטאויותיו הלא ראויות אמש מעל בימת הכנסת, בעת ששימש כשר המייצג את הממשלה בתשובתה להצעות אי אמון בכנסת, הנני מבקש מכם לדרוש מהשר אמסלם לחזור בו מדבריו הקשים נגד משטרת ישראל ושומרי הסף במדינת ישראל, או – אם חלילה לא יסכים לעשות כן – לשקול להציע לו להשתחרר מתפקידו ולמנות שר אחר לתפקיד החשוב והייצוגי הזה".

שי טען, כי "דבריו של השר אמסלם, כנציג ממשלת האחדות והמקשר בינה לבין הכנסת, אינם עומדים במבחן הממלכתיות. הם עושים עוול בלתי מוצדק וחסר ביסוס כל שהוא למוסדות החוק והצדק הממלכתיים של מדינת ישראל".

שי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)שי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

"ממשלת האחדות קמה גם כדי לחבר בין חלקי העם השסועים והדואבים, וזאת עקב החלטה אמיצה בקנה מידה היסטורי של שניכם", הוסיף שי. "אני משוכנע ששניכם רוצים שהממשלה הזו תיוצג מול הכנסת מתוך כבוד רב לבית המחוקקים ושמירה על ממלכתיות ועל אבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית, והשר המקשר בין הממשלה לבין הכנסת אמור לייצג את כל חלקי ממשלת האחדות הזו, על כל מרכיביה, בכבוד הראוי ועל בסיס הערכים שלשמם הוקמה".

בתגובה למכתבו של שי, כתב אמסלם בטוויטר: "לא עדכנו אותי שמונה שר לחלוקת ציונים לשרים אחרים. אני מבקש משרים שרק אתמול קיבלו נייר מכתבים חדש, שלא יטיפו לי מוסר ולא ילמדו אותי הלכות נימוסין. אמשיך להתבטא ולהגיד את כל אשר על ליבי, ללא פחד וללא מורא. תודה".

במהלך נאומו אמש התעמת אמסלם עם חברי האופוזיציה, והאשים אותם בהמצאת "שלושה תיקים הזויים ומופרכים", כלשונו, נגד נתניהו: "אתם חוזרים על הדבר, כמו בלוף, ובסופו של דבר ממציאים שקרים, מסכת שקרים, ועליה עושים בעצם הפיכה שלטונית". הוא תקף את התנהלות המשטרה בחקירות נתניהו, פנה לחבר הכנסת יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם), לשעבר ראש יחידת להב 433 במשטרה, והטיח בו: "לפי מה שקראנו, אתה שיבשת חקירה כראש להב. שמענו את אשכנזי מספר את זה בחקירות. לכן אתה יודע את האמת, אתה יודע מה עשית, אז אתה לפחות תשתוק. כשאתה מדבר על ראש הממשלה, אתה תשתוק. טול קורה מבין עיניך. כשאתה מדבר על שחיתויות, תסתכל על עצמך".

"הכל בלוף", המשיך אמסלם. "אתם המצאתם שקר, מסכת שקרים. אתם עושים את זה כבר ארבע שנים, אתם וכל הצבא בחוץ. יש צבא שלם. עם חיל אוויר, ארטילריה, הכל. התקשורת, האקדמיה, כל האנשים שמפגינים ברוטשילד. ארבע שנים עשיתם שטיפת מוח בולשביקית לציבור במדינת ישראל".

תגיות:הליכודדודי אמסלםכחול לבןיזהר שייואב סגלוביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה