חדשות בארץ

הקואליציה דחתה את כל הצעות אי האמון של האופוזיציה

אחת ההצעות, שהוגשה על ידי סיעת יש עתיד-תל"ם תחת הכותרת "המספר המוגזם של השרים וסגני השרים בממשלה בתקופה בה המשק נמצא במשבר כלכלי", נדחתה ברוב של 67 מתנגדים מול 42 תומכים. לפיד: אל תמכרו לנו שלקחתם אחריות. לקחתם כסף. זה מה שלקחתם. לקחתם את הכסף של מעמד הביניים הישראלי, של העצמאים, והוצאתם אותו על עצמכם

נתניהו וגנץ במליאה, היום (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)נתניהו וגנץ במליאה, היום (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
אא

מליאת הכנסת דחתה הערב (שני) את כל הצעות אי האמון, שהוגשו לראשונה בכנסת ה-23 על ידי סיעות האופוזיציה. אחת ההצעות, שהוגשה על ידי סיעת יש עתיד-תל"ם תחת הכותרת "המספר המוגזם של השרים וסגני השרים בממשלה בתקופה בה המשק נמצא במשבר כלכלי", נדחתה ברוב של 67 מתנגדים מול 42 תומכים.

גם ההצעה נגד "ממשלת סיפוח ואבטלה אינה ראויה לאמון הציבור" שהגישה הרשימה המשותפת, נדחתה ברוב של 66 מתנגדים מול 31 תומכים ונמנע אחד. הצעת אי האמון בשל מדיניות הביטחון של הממשלה החדשה והיעדר תוכנית רב שנתית לצה"ל", שהגישה סיעת ישראל ביתנו, נדחתה ברוב של  67 מתנגדים מול 25 תומכים ו-4 נמנעים.

(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אמר: "אם במקום להשתמש בכסף של משלמי המיסים בשביל לעזור להם בשעתם הקשה ביותר, אתם לוקחים את הכסף ומוציאים אותו על המעון החליפי, והשיירה החליפית, והלשכה החליפית. על מאות הג'ובים המיותרים שמקיפים את הממשלה המנותקת ביותר בתולדות ישראל, אז אל תמכרו לנו שאכפת לכם. אל תמכרו לנו שלקחתם אחריות. לקחתם כסף. זה מה שלקחתם.  לקחתם את הכסף של מעמד הביניים הישראלי, של העצמאים, והוצאתם אותו על עצמכם".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, הוסיף: "קצת מוזר לעמוד כאן ולהביע אי-אמון בממשלה שמלכתחילה לא קיבלה את אמון הציבור בבחירות. הממשלה הזאת היא הפרה בוטה של רצון הציבור שדרש את הסתלקותו של הנאשם מבלפור מכס ראש הממשלה, ממשלה שהיא בגידה ברצון הבוחר, אבל גם אלו שרצו לתת צ'אנס ואמרו שגנץ צריך להיכנס לממשלה ולנסות להשפיע מבפנים, מסמיקים היום מבושה. רציתם אחדות, קיבלתם ממשלת ביבי החמישית, רציתם השפעה וקיבלתם ממשלה קיצונית, מסוכנת, מנופחת, מנותקת, מושחתת וימנית יותר מכל קודמותיה".

נציג הממשלה והשר המקשר בין הממשלה לכנסת, דוד אמסלם, דחה את הטענות ואמר כי האופוזיציה מעוניינת להחליף את שלטון הימין, "וכל עוד ראש הממשלה נמצא בעמדה שהוא מוביל את המחנה הלאומי אתם מבינים שזה בלתי אפשרי, ולכן אתם מבינים שכדי להחליף אותו ואת מחנה הימין צריך להזיז את ראש הממשלה נתניהו". לדבריו, "אזרחי מדינת ישראל הרי לא נתנו לזה יד, הם לא מאמינים לכם ולכן הם תומכים בראש הממשלה, שקיבל הכי הרבה קולות מאז קום המדינה".

תגיות:הכנסת ה- 23הצעת אי אמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה