חדשות בארץ

בג"ץ דחה עתירה נגד היועמ"ש: ימשיך לעמוד בראש פרקליטות המדינה

השופט ג'ורג' קרא דחה על הסף את העתירה, שהגיש הפורום המשפטי למען ישראל, נגד החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ליטול לידיו את האחריות הכוללת לעבודת הפרקליטות. חבר הכנסת שלמה קרעי: "נותנים לחתול לשמור על השמנת. מישהו ציפה אחרת מבג"ץ?"

מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

בג"ץ דחה היום (שני) עתירה שהוגשה נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, למנות את עצמו באופן זמני לממלא מקום פרקליט המדינה במקומו של עורך הדין דן אלדד. את העתירה הגיש הפורום המשפטי למען ישראל. השופט ג'ורג' קרא קבע כי "דין העתירה להידחות על הסף", וזאת בשל העובדה שהפורום לא מיצה תחילה את ההליכים מול היועץ, שהוא הרשות המוסמכת הנוגעת בדבר.

כזכור, בתחילת החודש שעבר הודיע מנדלבליט לחברי פרקליטות המדינה כי הוא ש"יישא באחריות והניהולית והמקצועית הכוללת" לעבודת הפרקליטות. זאת לאחר שכהונתו הזמנית של אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה הגיעה לסיומה ולא הוארכה. לטענת הפורום המשפטי למען ישראל, החלטתו של היועץ התקבלה בחוסר סמכות ושלא על דעתו של שר המשפטים היוצא, אמיר אוחנה.

עוד נטען בעתירה, כי מנדלבליט מצוי ב"ניגוד עניינים חריף" לאחר שהתנגד להמשך כהונתו של אלדד. על פי הטענה, ניגוד העניינים נוצר לאחר שאלדד פתח בבדיקת מידע בנוגע למעורבותו של מנדלבליט בפרשת הרפז.

השופט קרא ציין בהחלטתו, בנוסף, כי שר המשפטים החדש, אבי ניסנקורן, החליט שלא למנות בשלב זה ממלא מקום למשרת פרקליט המדינה, ומשכך אין מקום להתערבות בית המשפט. הוא הטיל על הפורום המשפטי הוצאות בסך 2,500 שקלים.

בתגובה להחלטת בג"ץ, כתב חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) בטוויטר: "‏לא יאומן. נותנים לחתול לשמור על השמנת. מישהו ציפה אחרת מבג"ץ? בושה וחרפה".

"ברביעי הקרוב אעלה במליאה שאילתה לשר המשפטים, איך הוא נותן אמון בראש התביעה המסתתר מאחורי צווי איסור פרסום, ואף מאפשר לו להחזיק גם בסמכויות התפקיד היחיד שיכול לבקר אותו. שלטון חוק? בדיחה על חשבוננו", כך קרעי.

תגיות:בג"ץאביחי מנדלבליטפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה