חדשות בארץ

בתום כהונת אלדד: מנדלבליט יעמוד זמנית בראש פרקליטות המדינה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע כי עד למינוי פרקליט מדינה, הוא יישא באחריות הכוללת לעבודת הפרקליטות: "הניהול וההנחיה המקצועיים והארגוניים יבוצעו בפועל על ידי המשנים לפרקליט המדינה, כל אחד בתחומי אחריותו"

מנדלבליט (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (ראשון) לחברי פרקליטות המדינה כי הוא ש"יישא באחריות הניהולית והמקצועית הכוללת" לעבודת הפרקליטות. הודעתו נמסרה במכתב ששיגר לחברי הנהלת הפרקליטות, לאחר שכהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, תמה בסוף השבוע ולא הוארכה.

"במצב הדברים הנוכחי, ועד לאיוש המשרה, פרקליטות המדינה תשוב לפעול באופן בו הדברים נוהלו לאחר סיום תפקידו של פרקליט המדינה הקודם, בתקופה שבה משרת ממלא המקום לא הייתה מאוישת", כתב מנדלבליט. הוא ציין, כי "הניהול וההנחיה המקצועיים והארגוניים יבוצעו בפועל על ידי המשנים לפרקליט המדינה, כל אחד בתחומי אחריותו. הכרעותיהם של המשנים לפרקליט המדינה יהיו מחייבות, ובמקרי מחלוקת הדברים יובאו לאחריותי".

"המשנים לפרקליט המדינה יביאו בפניי גם נושאים אחרים, כפי שימצאו לנכון, ונושאים אחרים בהתאם להנחייתי. המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד נורית ליטמן, תרכז את ההיבטים הניהוליים השונים של 'תקופת הקורונה'", כך מנדלבליט.

כזכור, שר המשפטים אמיר אוחנה מינה את אלדד לממלא מקום פרקליט המדינה לפרק זמן של 3 חודשים. על רקע בקשתו להאריך את המינוי ב- 3 חודשים נוספים, התגלע עימות חסר תקדים בין מנדלבליט לאלדד. במכתב ששלח לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, הודיע היועץ כי הוא מתנגד להארכת כהונתו הזמנית של אלדד, וטען כי "תפקודו לקוי מבחינה ערכית, ניהולית ומקצועית באופן הפוגע בתקינות עבודתה של פרקליטות המדינה". אלדד הגיב כי דבריו של מנדלבליט חסרי שחר, וכי היועץ מנסה לסכל את הארכת כהונתו, לאחר שהחל בבדיקת מידע בנוגע למעורבותו בפרשת הרפז: "אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפי. מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין".

ביום חמישי האחרון הוציא שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, צו מניעה נגד הארכת כהונתו של אלדד. הצו, שהוצא במסגרת דיון בעתירה שהגישו עשרה עורכי דין נגד הארכת המינוי, קבע גם כי לא ניתן יהיה למנות אדם אחר למשרה עד למתן החלטה אחרת. בתגובה, הגיש אוחנה לבית המשפט בקשה לפסילתו של מזוז מלדון בסוגיה. "מדובר בשופט היחיד המכהן בבית המשפט העליון שהתבטא באופן מפורש נגדי, באמירה פומבית בכנס חיפה למשפט ציבורי, לפיה זה בעייתי ששר המשפטים לעומתי למערכת", כתב בפייסבוק. "טוב היה עושה השופט מזוז אם לא היה מתבטא בפומבי נגד שר המשפטים המכהן, ומשעשה זאת – היה פוסל עצמו מלדון בעתירות נגדו".

על פי הדיווח ב- N12, לאחר חילופי המהלומות המילוליות ביניהם, אלדד ומנדלבליט צפויים להגיע להסכמה, לפיה אלדד לא יחזור למשרת פרקליט המדינה, אולם ישוב לכהן כראש המחלקה הכלכלית בפרקליטות – התפקיד אותו מילא קודם לכן.

תגיות:אביחי מנדלבליטפרקליטות המדינהדן אלדד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה