חדשות בריאות

השרים החליטו: מערכת החינוך תישאר פתוחה; נתניהו: "נהדק את משמעת הקורונה"

ברקע מקרי ההידבקות בקורונה במערכת החינוך, הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני התפשטות מחודשת של הנגיף בישראל: "נהדק את המשמעת שהתרופפה סביב כללי הקורונה". השרים החליטו שלא לסגור את מערכת החינוך, ולבצע טיפול נקודתי במוקדי התפרצות

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר החינוך יואב גלנט הביע הבוקר (ראשון) את התנגדותו לסגירה גורפת של מערכת החינוך, בעקבות ההידבקות ההמונית בקורונה בגימנסיה העברית בירושלים. "הפתרון של סגירה רוחבית של כל מערכת החינוך הוא פתרון לא טוב – על דעת כל מי שהשתתף אתמול בדיונים", אמר בריאיון לכאן ב'.

"במצב היום, שכל המדינה פתוחה – אם סוגרים את מערכת החינוך, הנערים הצעירים עלולים להדביק אנשים במקומות אחרים", הוסיף גלנט. "אנחנו מנתבים את דרכנו בין שני אילוצים: מניעת תחלואה והרצון לשמור את מערכת החינוך פתוחה – דבר שטוב למשק וכמובן דרוש גם לצורך הלימוד".

גלנט סירב לקבוע, האם הגל השני של הקורונה עומד להתפרץ בישראל: "מי חכם וידע. כידוע, לאחר חורבן בית המקדש הנבואה ניתנה לשוטים. אני מציע שלא ננבא, אין פה נתונים מדויקים וחד-משמעיים. הנגיף הזה הוא חמקמק ו'ערמומי', אנחנו לא בדיוק יודעים איך הוא מתנהל. אנחנו נערכים לתרחישים וצריכים להיות עירניים, ומצד שני צריך להמשיך את שגרת החיים".

על פי הנתונים המעודכנים, במערכת החינוך נרשמו למעלה מ- 150 מקרי הידבקות בקרב תלמידים ומורים. רוב החולים מגיעים מתיכון הגימנסיה העברית בשכונת רחביה בבירה. בבדיקות קורונה שנערכו בסוף השבוע אובחנו 104 תלמידי בית הספר כחולים, זאת בנוסף ל- 15 אנשי צוות ו- 3 הורים. מקרים אחרונים של תחלואת קורונה אותרו גם בחטיבת הביניים הרטמן בירושלים, בגן ילדים בשכונת נווה יעקב בעיר, בישיבה בקריית יערים ובבית ספר בחולון.

על אף שבמשרד הבריאות דחפו לסגירה מחדש של מוסדות החינוך, החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים נוספים – בהתייעצות שקיימו – כי הטיפול בתחלואת הקורונה במערכת החינוך יתבצע באופן נקודתי. בתום הערכת מצב בעיריית ירושלים, הוחלט כי הלימודים בעיר יתקיימו כסדרם, וכל בתי הספר ייפתחו מלבד הגימנסיה.

בהצהרה מיוחדת שמסר אמש, התריע ראש הממשלה מפני "עלייה תלולה" שנרשמה בימים האחרונים בתחלואת הקורונה: "זה עדיין מעט יחסית למקום שבו היינו, אבל זה בפירוש שינוי כיוון. מוקדם מדי לומר אם זה שינוי מגמה כללית, אבל לא מוקדם מדי לומר שיש התרופפות כללית במשמעת. כל אחד רואה את זה".

"המגפה בפירוש לא מאחורינו", הדגיש נתניהו. "היא משתוללת בעולם, והיא עדיין כאן בישראל –  בינינו ובתוכנו. כל עוד לא נמצא חיסון לנגיף, הוא יחזור ויתפשט אם לא נקפיד על כללי הזהירות. כולנו מצווים להמשיך לחזור ולשמור על הכללים. כשאני אומר 'כולנו' זה כולל אותי, את חבריי השרים, את חברי הכנסת, וזה כולל אתכם, אזרחי ישראל".

"הכללים הם פשוטים: לשמור על מרחק של שני מטר, לחבוש מסכות במרחב הציבורי, לשטוף ידיים ולשמור על כללי ההיגיינה. אם לא נעשה זאת, לא תהיה ברירה אלא לחזור להגבלות במשק ובמרחב הציבורי. אם כן נעשה זאת, נוכל להמשיך לפתוח את הכלכלה שלנו, להחזיר את מקומות העבודה, להחזיר את הצמיחה, להחזיר את התקווה".

נתניהו פירט את ההחלטות שקיבל יחד עם השרים: "מעכשיו נהדק את המשמעת שהתרופפה סביב כללי הקורונה, נעודד פעילות של עסקים שמכבדים משמעת זו, ונפעל נגד אלו שלא יקפידו על הכללים ובכך יסכנו את הבריאות של כולנו". הוא ציין, כי הוחלט לקבוע את הימים הקרובים כימי מבחן, "לראות אם יש כאן שינוי מגמה שמחייב שינוי מדיניות, כמו סגירת מוסדות חינוך. כרגע החלטנו שלא לסגור את כלל בתי הספר, כי הנתונים לא מחייבים זאת. אני מאוד מקווה שלא נידרש לשנות החלטה זו בהמשך".

"שנית, אנחנו נעדכן השבוע את התו הסגול של בתי העסק ונתאים אותו למציאות, לשגרת הקורונה. אנחנו כל הזמן בודקים את עצמנו, מתקנים, מדייקים. שלישית, הנחיתי את השר לביטחון הפנים להגביר את הפיקוח והאכיפה של הכללים על ידי המשטרה. יש אכיפה מאוד מצומצמת בלשון המעטה, אנחנו נשנה את זה באמצעות המשטרה. ביקשתי גם ממשרד המשפטים לאפשר הפעלתם של פקחים עירוניים. חייבת להיות אכיפה. רביעית, שר החינוך יפעיל אמצעים נוספים כדי להבטיח את שמירת הכללים בבתי ספר. חמישית, נעודד אנשים להגיע לבדיקות ונעשה בדיקות יזומות במקומות שבהם פוטנציאל ההדבקה הוא גבוה".

תגיות:מערכת החינוךיואב גלנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה