חדשות בעולם

אחרי שטוויטר סימנה את ציוציו, טראמפ מאיים "לסגור" את הרשתות החברתיות

טוויטר הוסיפה הלילה לראשונה אזהרה לציוצים של טראמפ, והפנתה את העוקבים למקורות שמוכיחים כי ציוציו לוקים באי-דיוקים. בתגובה, טען הנשיא כי הרשת החברתית "משקיטה" דעות שמרניות, ואיים "לסדיר בחומרה את פעילותן או נסגור אותן לפני שנרשה לזה לקרות"

עמוד הטוויטר של טראמפ (צילום: שאטרסטוק)עמוד הטוויטר של טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים היום (רביעי) בהצרת צעדיהן של הרשתות החברתיות, זאת לאחר שטוויטר הוסיפה הלילה לראשונה אזהרה לציוצים של טראמפ, והפנתה את העוקבים למקורות שמוכיחים כי ציוציו לוקים באי-דיוקים. טראמפ טען כי הרשת החברתית "משקיטה" דעות שמרניות, ומשכך "אנחנו נסדיר בחומרה את פעילותן או נסגור אותן לפני שנרשה לזה לקרות".

המהלך חסר התקדים של טוויטר בא לאחר שנים של ביקורת חריפה נגד הרשת החברתית, שסירבה עד כה להתערב בציוצים שנחשבו לשקריים ותוקפניים של טראמפ ואישים פוליטיים אחרים. הרשת החברתית יישמה את הצעד הלילה, כאשר מתחת לשני ציוצים שפרסם הנשיא, בהם טען כי שיטת ההצבעה לנשיאות בבחירות 2020 תגרום להן להיות "מכורות", טוויטר הוסיפה אזהרה לגולשים: "למדו את העובדות". לחיצה על ההפניה מובילה לשורת כתבות בכלי התקשורת המראים כי אין כל ביסוס לדברים של הנשיא. "טראמפ טוען טענה בלתי מוכחת כי הצבעה בדואר יובילו להונאת בוחרים", נכתב בראש העמוד, ומתחת הופיעה הכותרת: "מה אתה צריך לדעת", בהתייחס לשלוש טענות של טראמפ.

טראמפ בעצרת בחירות (צילום: שאטרסטוק)טראמפ בעצרת בחירות (צילום: שאטרסטוק)

טראמפ, שמחזיק ביותר מ-80 מיליון עוקבים בטוויטר, תקף את הרשת החברתית והאשים אותה בהתערבות בבחירות ובפגיעה בחופש הביטוי. "אני, כנשיא, לא מסכים שזה יקרה", כתב. "הרפובליקאים מרגישים שברשתות החברתיות משקיטים קולות שמרניים. אנחנו נסדיר בחומרה את פעילותן או נסגור אותן לפני שנרשה לזה לקרות", כתב טראמפ בטוויטר היום. בהמשך הציוץ שלו טראמפ הוסיף: "אנחנו רואים מה הם ניסו לעשות ב-2016 ונכשלו. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו גרסה יותר מתוחכמת של זה..."

בטוויטר הסבירו כי מנגנון בדיקת העובדות על ציוציו של הנשיא היא הרחבה למדיניות "המידע המטעה" החדשה שלה, שהוצגה מוקדם יותר החודש כחלק מהתוכנית למאבק במידע שגוי שהפיצו נשיאים וראשי ממשלות אודות נגיף הקורונה. בחודשים האחרונים מחקה הרשת החברתית ציוצים של נשיאי ברזיל וונצואלה שהפרו,  לטענתה, את המדיניות שלה בעניין מידע לגבי הווירוס.

תגיות:דונלד טראמפטוויטררשתות חברתיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה