שבועות

מושגים ביהדות: שלושת ימי ההגבלה - מהם?

מה רוצה הקדוש ברוך הוא מאיתנו? הלא מעמד הר סיני הוא בעוד שלושה ימים, מדוע מהיום אנחנו אמורים לשמור על מרחק מההר? ומה הלקח לדורות שלנו? לא נכתב סתם בתורה. המסר השבועי מפי הרב אליהו רבי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלום וברכה מורי ורבותי!

ומהיום אנחנו מתחילים את שלושת ימי ההגבלה.

מה אלו שלושת הימים הללו?

הקדוש ברוך הוא אמר למשה רבנו במעמד הר סיני: הַגְבֵּל אֶת הָהָר וְקִדַּשְׁתּוֹ (שמות יט, כג), אני מבקש ממך לשים גדר מסביב להר סיני ואף אדם ואף בהמה לא יתקרבו להא בימים הללו.

מה רוצה הקדוש ברוך הוא מאיתנו? הלא מעמד הר סיני הוא בעוד שלושה ימים, מדוע מהיום אנחנו אמורים לשמור על מרחק מההר? ומה הלקח לדורות שלנו? לא נכתב סתם בתורה.

התשובה היא חד משמעית, ככל שאתה מתכונן נכון וטוב יותר, כך אתה זוכה להיות כלי קיבול טוב וגדול יותר, וככל שמתקרבים יותר לרגע האמיתי, כך ההכנה צריכה להיות גדולה הרבה הרבה יותר.

כולנו מחג הפסח סופרים את העומר וממתינים יחד ליום הגדול והנורא, יום מתן תורה, היום שבו בפועל נעשינו לעם הנבחר, "בְּנִי בְכֹרִי יִשְׂרָאֵל" (שמות ד, כב), עם ישראל.

אומר לנו הקדוש ברוך הוא: "ההכנה הייתה מדהימה, התקדמנו יחד ועלינו מעלה אחר מעלה, אבל בשלושת הימים האחרונים אני דורש ממכם לקחת את עצמכם ברצינות יתר אל עבר המטרה הזו, לקבל על עצמכם את עול התורה הקדושה, להתכונן נפשית ליום הגדול בו אתם הולכים לקבל את התורה מחדש, תעשו ככל יכולתכם לפנות משהו בשלושת הימים הללו".

בן תורה אמיתי בשלושת הימים הללו לא רואה שום דבר חוץ מאשר לימוד, אבל גם אנחנו פשוטי העם, אלו שלא ממש מרגישים את קרבת ה' ברמה שכזו, עכשיו ברגעים הללו ממש עוצמים את העיניים למספר שניות ואומרים: "ריבונו של עולם! אני מקבל על עצמי את שלושת ימי ההגבלה שלך, אני מקבל על עצמי רף גבוה יותר, ואני נכנס להילוך מהיר בהתקרבות שלי אליך ולקבלת התורה שלך".

ובסיומן של שלושת הימים הללו, נזכה כולנו לקבלת התורה באהבה, נחת, שלווה ושמחה ומילוי כל המשאלות לעבודת ה' יתברך.

ברוכים תהיו!

תגיות:הר סיניתורהשבועות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה